Show simple item record

dc.contributor.advisorYelkikalan, Nazan
dc.contributor.authorKarakaş, Ayşe Fulya
dc.date.accessioned2021-05-07T09:11:15Z
dc.date.available2021-05-07T09:11:15Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/607356
dc.description.abstractÜlkelerin kalkınmasında ve refah seviyesinin yükselmesinde girişimcilik yadsınamaz bir gerçekliktir. Çok sayıda faktörün bir araya gelmesiyle oluşan girişimcilik sosyo-ekonomik bir olgudur. Bu olguyu etkileyen çok sayıda faktör söz konusudur. Bu faktörler bireylerin girişimcilik eğilimlerini etkilemektedir. Literatüre bakıldığı zaman birçok çalışmada başarılı girişimcilerin kişilik özellikleri ile aile, kültür ve eğitim gibi faktörlerin girişimcilik eğiliminde etkili olduğu görülmektedir.Yapılan bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimi üzerine etki eden faktörleri tespit etmek ve ilgili faktörlerin bu faktörler arasında bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmak varsa bu farklılıkların girişimcilik eğilimini belirleyen faktörlerden hangilerinde daha anlamlı bir farklılık yarattığını incelemek, demografik değişkenlerin öğrencilerin girişimcilik eğilimini ne ölçüde etkilediğini ortaya çıkarmak ve yapılan analizler sonucu elde edilecek bulgulara göre, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini geliştirmeye yönelik önerilerin geliştirilmesi ve ayrıca literatür de girişimcilik eğilimi konusunda yapılan çalışmalara sonuç ve yorumlarla katkıda bulunulması amaçlanmıştır.Çalışmanın sonucunda işletme bölümü ve mühendislik bölümü öğrencilerinin, içsel kontrol hissi, başarma ihtiyacı, risk alma eğilimi, belirsizliğe karşı tolerans, kendine güven duyma ve yenilikçi olma eğilimleri arasındaki farklılıklara ilişkin yer verilen bulgulara göre; işletme bölümü öğrencilerinin içsel kontrol hissi, başarma ihtiyacı, risk alma eğilimi, belirsizliğe karşı tolerans, kendine güven duyma ve yenilikçi olma eğilimlerinin tamamı, mühendislik bölümü öğrencilerinden daha yüksek bulunmuştur. Araştırma bulguları işletme eğitiminin, mühendislik eğitimine kıyasla girişimcilik eğilimini daha yüksek oranlarda etkilediğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Girişimci, Girişimcilik, Girişimcilik Eğilimleri, Girişimcilik Eğitimi
dc.description.abstractEntrepreneurship is an undeniable fact for rising and developing countries. Consisting of a combination of many factors, entrepreneurship is a socio-economic phenomenon. There are many factors that affect this phenomenon. These factors influence the trends of individual entrepreneurship. When you look at the literature, with personality characteristics of successful entrepreneurs, family, culture, and education tend to be effective in entrepreneurship tends.With this study, identifying the factors that influence universty students? entrepreneurship tends and uncovering whether the related factors show a difference between these factors and if there is a difference, analysing which factors create more meaningful difference in between these factors, examining to what extent demographic variables affect the tendency of entrepreneurship and according to the findings, developing proposals about how to improve entrepreneurship tends and also contributing the results and interpretations about entrepreneurships tends in literature is aimed.As a result of the study findings between students in the engineering department and the business section?s inner sense of control, need for achivement, risk-taking propensity, tolerance of ambiguity, self-confidence and being innovative, students in business sections? all trends of inner sense of control, need for achivement, risk-taking propensity, tolerance of ambiguity, self-confidence and being innovative is found higher than engineering department? students. The results of findings show that business education effect entrepreneurships tends more powerful than engineering education.Key Words: Entrepreneur, Entrepreneurship, Entrepreneurship Tends, Entrepreneurship Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletme ve mühendislik bölümü öğrencilerinin girişimcilik eğiliminin karşılaştırılması: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeComparison of entrepreneurship tendencies of business and engineering department students: Çanakkale Onsekiz Mart University case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmBusiness administration
dc.subject.ytmEngineering
dc.subject.ytmEngineering education
dc.subject.ytmEntrepreneurship
dc.subject.ytmÇanakkale Onsekiz Mart University
dc.subject.ytmEntrepreneurs
dc.subject.ytmStudents
dc.identifier.yokid439826
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320495
dc.description.pages219
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess