Search
Now showing items 1-6 of 6
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının ispata yönelik tutumlarının matematiksel modelleme sürecinde incelenmesi
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ispata yönelik tutumlarını incelemektir. Bu araştırmada matematik eğitiminde ispatlamaya farklı bir açıdan bakan modelleme yaklaşımı benimsenmiştir. Çalışma ...
9. sınıf öğrencilerinin örüntü genelleme problemlerini çözme başarılarının ve kullandıkları stratejilerin belirlenmesi
(2018-08-06)
Araştırmada Balıkesir ili merkezinde öğrenim gören, temel eğitimini tamamlamış olan 9. sınıf öğrencilerinin cebirsel genelleme problemlerini çözme başarıları cinsiyet ve okul türü değişkenleri açısından incelenmiş ve bu ...
Ortaöğretim kurumları sınavına hazırlanan öğrencilerin problem çözme aşamasında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi
(2018-08-06)
Problem çözme, matematigi ögretmenin ve ögrenmenin asıl odak noktasıdır.Problem çözme aynı zamanda bilimsel bir yöntem oldugundan, elestiriseldüsünmeyi, yaratıcı ve yansıtıcı düsünmeyi, analiz ve sentezleme becerilerinin ...
PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözmeye etkisi
(2018-08-06)
Uluslararası Öğrenci Başarı Belirleme Programı (PISA), 15 yaş çocuklarının kazandığı bilgi ve beceriler üzerinde üç yıllık aralarla yapılan bir tarama çalışmasıdır. Çalışmada, Türkiye, Finlandiya ve Yunanistan'a ait ...
13- 14 yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi
(2018-08-06)
Ögrencilerin problem çözme konusunda çesitli sıkıntıları vardır. Bu sıkıntılarınbasında problemi çözmeye uygun stratejiyi belirleyememek yer alır. Bu çalısmada, ögretimasamasında kullanılan iki farklı egitim tekniginin ...
Öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine hesap makinesinin etkisi
(2018-08-06)
ÖZET ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE HESAP MAKİNESİNİN ETKİSİ Gözde ÇÖMLEKOĞLU Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Tez Danışmanları: Yrd. Doç. ...