Ortaöğretim kurumları sınavına hazırlanan öğrencilerin problem çözme aşamasında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Problem çözme, matematigi ögretmenin ve ögrenmenin asıl odak noktasıdır.Problem çözme aynı zamanda bilimsel bir yöntem oldugundan, elestiriseldüsünmeyi, yaratıcı ve yansıtıcı düsünmeyi, analiz ve sentezleme becerilerinin dekullanımını gerektirir. Bu nedenle son yıllarda yapılmakta olan OrtaögretimKurumları Sınavlarında (OKS) problem çözme ve problem kurmaya dayalı sorularadaha fazla önem verilmeye baslanmıstır.Arastırmanın amacı; Ortaögretim Kurumları Sınavına hazırlanan ögrencilerinproblem çözme asamasında karsılastıkları güçlüklerin belirlenmesidir. Bu amaçdogrultusunda iki ilkögretim okulunun 8. sınıf ögrencilerinden seçilen (NToplam= 116)ögrenciye kisisel bilgiler formu, matematik basarı testi, okudugunu anlama testiuygulanmıstır. Veriler; Bagımsız t testi, One Way Anova ve Kruskal Wallis H testikullanılarak analiz edilmistir. Ayrıca iki yayınevine ait 8.sınıf matematik derskitaplarında yer alan problemler ile 2001-2005 yılları arasında OrtaögretimKurumları Sınavlarında yer alan problemler incelenmis ve betimsel olarakdegerlendirilmistir. Sonuçta iki okulun matematik basarı testi ve okudugunu anlamatesti puanlarında anlamlı bir faklılık bulunmadıgı görülmüstür. ncelenen kitaplardada Ortaögretim Kurumları Sınavlarındaki problemlere benzer nitelikte çok azprobleme rastlanmıstır. Dolayısıyla Ortaögretim Kurumları Sınavlarındakiproblemler ders kitaplarındaki problemlerle niteliksel olarak örtüsmemektedir.Anahtar sözcükler: Problem çözme, Ortaögretim Kurumları Sınavı Problem solving is the focus on teaching and learning of mathematics. Dueto the fact that problem solving is also a scientific method, it needs using critical,creative, reflective thinking and analytic and synthesis skills. So, in recent yearsproblem solving and questions based on forming problem have been begun givingmore importence in high school exam (OKS).The purpose of the research is to determine the difficulties that the studentspreparing for the exam of high school encounter in the phase of problem solving.For this aim, the information form of personality, the achievement test formathematics, the comprehension test have been applied to the students (NTotal = 116)selected from the two primary schools. These data have been analysed by usingIndepentent test, One Way Anova and Kruskal Wallis H test. Besides, the problemsin eighth grade mathematics books published by the two different publishing houseand the problems of the the entrance exam for high schoool have been studied andappreciated descriptively. Finally, there is not any meaningful differences betweenthe two primary schools? math achievement and comprehension tests? points. Theproblems in the books studied have been found a few problems as being qualityresemblance to the entrance exam for high school. So high school entrance examproblems have not overlapped to the math books? problems as being quality.Key Words: Problem solving, High School Entrance Exam
Collections