13- 14 yaş grubu öğrencilerin problem çözme stratejilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ögrencilerin problem çözme konusunda çesitli sıkıntıları vardır. Bu sıkıntılarınbasında problemi çözmeye uygun stratejiyi belirleyememek yer alır. Bu çalısmada, ögretimasamasında kullanılan iki farklı egitim tekniginin (isbirlikli ögrenme ve geleneksel ögretmeyöntemleri) ögrencilere uygun stratejiyi belirlemede hangi oranda yol gösterici ve dolayısıylaögretici oldugunu belirlenmektir.Arastırmanın örneklemini, bir ilkögretim okulununun iki ayrı 8.sınıf subesindebulunan 60 ögrenci (Nd= 30, Nk=30 ) olusturmustur. Ögrenciler, birinci dönem matematikdersi not ortalamaları baz alınarak, deney ve kontrol olmak üzere not ortalamaları bakımındandenk 2 gruba ayrılmıstır. Olasılık konusu ve problem çözme stratejileri, kontrol grubundageleneksel ögretim yöntemiyle islenirken, deney grubunda isbirlikli ögrenme yöntemikullanılarak islenmistir. Konu bitiminde iki gruba da, on bes ayrı problem çözme stratejisiniiçeren, klasik ve günlük hayat problemlerinden olusan 30 soruluk test uygulanmıstır. Deneyve kontrol gruplarının test puanları arasındaki farkın anlamlılıgını belirlemek amacıylabagımsız örneklemler için ?t-test? kullanılmıstır. Ayrıca arastırmanın sonunda deney grubuögrencilerinden 6 kisi ile yapılan etkinlikler hakkında görüsme yapılmıstır. Görüsme sonucuögrencilerin verdikleri cevaplara bulgular bölümünde aynen yer verilmistir.Elde edilen bulgulara göre problem çözme stratejilerinin ögretiminde isbirlikliögrenme yönteminin, geleneksel ögretim yöntemine göre daha etkili oldugu sonucunavarılmıstır.Anahtar Kelimeler: olasılık, problem, problem çözme stratejileri, problem çözmestratejilerinin ögretimi The students have some worries with solving the problems. The main problem for thestudents is to define the suitable strategies. One of the main aim of this study is to define fortwo education technics ( cooperative learning- traditional education ) about which is moreuseful for the students to determine the right strategy for the problem.The type selection of sampling was formed by 60 students (Nd= 30, Nk=30 ), who areat the different 8th classes of the same school . The first term mathematics grades of thestudents were taken as a base and the students were put into two groups as the control groupand the experiment group which don?t have important differences between each other. Thesubject of probability was teached to the control group by simple way of telling and at thesame time it was teached to the experiment group by the traditional way of telling. At the endof the course the test formed by 30 classic and daily life problems that includes 15 differentproblem solving strategies were applied to the stıudents. T-test was used to define thedifferences between two groups in a meaningfull way. Beside this, at the end of the study ,thediscussion had be done with 6 students from the experiment group and the answers wereincluded to the findings section.According to the findings , cooperative learning methods is more effective than thetraditional way of learning in the education of problem solving strategies.Key words: Probability, problem, problem solving strategies, teaching of problem solvingstrategies.
Collections