Search
Now showing items 1-10 of 17
Fen bilgisi öğretmeni adaylarının etkileşime dayalı anlam oluşturabilme düzeyleri
(2018-08-06)
Bu çalışma, öğretmen yetiştiren üniversitelerimizden mezun olacak durumdaki öğretmen adaylarının etkileşime dayalı anlam oluşturmada öğretmen rollerini ne derece sergileyebildiklerini ortaya çıkarmak, eğitim öncesi ve ...
Ortaöğretim öğrencilerinin maddenin oluşumu ünitesine yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi: Balıkesir örneği
(2018-08-06)
Bu çalışmada, ilk olarak Balıkesir ilinden seçilen Ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin Maddenin Oluşumu ünitesinde yer alan bazı kavramlar ile ilgili kavram yanılgıları ve öğrenme güçlükleri belirlenmiştir. Daha sonra ...
Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf basınç konusunda öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
(2018-08-06)
Bu araştırmada, yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak yapılanöğretimin ilköğretim 7. sınıf Basınç konusunda öğrencilerin başarısı ve tutumunaolan etkisi incelenmiştir. Çalışmada, öntest-sontest yarı deneysel araştırma ...
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin elektrostatik konusuyla ilgili kavram yanılgılarının belirlenmesi
(2018-08-06)
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 7. sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin elektrostatik konusuna ilişkin kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu çalışma Balıkesir il merkezinde bulunan üç ilköğretim okulunda öğrenim gören ...
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarındaki kimya etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi
(2022)
Eğitim-öğretim faaliyetleri süresince önemli bir yere sahip olan ve öğretime istenilen düzeyde fayda sağlayabileceği düşünülen etkinliklerin; incelenmesi, değerlendirilmesi ve gerekli düzenlemelerin yapılması gerekmektedir. ...
Fen bilgisi ve kimya ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin analizi
(2023)
Bu çalışmada, ortaokul fen bilgisi ve lise kimya ders kitaplarındaki kimyasal gösterimlerin analizi amaçlanmıştır. Çalışma da doküman incelemesi yapılarak ortaokul fen bilgisi kitaplarının kimya ünitelerindeki ve lise kimya ...
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramları anlama düzeylerinin belirlenmesi
(2020-03-05)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin enerji, enerji kaynakları, enerji korunumu, enerji formları ve enerji dönüşümü kavramlarını anlama düzeyleri ile bu kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını ...
Periyodik özelliklerin değişimi konusunun sorgulamaya dayalı öğretimi
(2020-02-26)
Bu çalışma da, 9. sınıf kimya dersi kapsamında periyodik özelliklerin değişme eğilimi konusunda akademik başarı ve kimya dersine yönelik motivasyon açısından sorgulamaya dayalı 5E öğrenme modelinin geleneksel öğretim yöntemi ...
Öz düzenleme ve ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen başarısının incelenmesi
(2018-08-06)
Araştırmanın amacı, ilköğretim 8. Sınıf düzeyinde öğrencilerin öz düzenleme düzeylerini, öz düzenleme düzeyleri ve kavramsal anlama başarısı arasındaki ilişkiyi; öz düzenleme stratejilerinin alt boyutlarının fen ve teknoloji ...
Bütünleştirilmiş Fetemm etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının Fetemm ile ilgili tutum ve özyeterliklerine etkisinin incelenmesi
(2020-07-07)
Bu çalışma, Marmara bölgesindeki bir devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan üçüncü ve dördüncü sınıf öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2018-2019 eğitim öğretim yılı içerisinde ...