Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf basınç konusunda öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak yapılanöğretimin ilköğretim 7. sınıf Basınç konusunda öğrencilerin başarısı ve tutumunaolan etkisi incelenmiştir. Çalışmada, öntest-sontest yarı deneysel araştırma desenikullanılmıştır. Araştırma Balıkesir ili Bigadiç ilçesi İlköğretim okullarındanCumhuriyet İlköğretim Okulu, 75. Yıl Eti Holding İlköğretim Okulu ve Atatürkİlköğretim Okulu olmak üzere üç ilköğretim okulundaki toplam 222 öğrenci ileyapılmıştır. Kontrol gruplarında geleneksel öğretim yaklaşımı, deney gruplarında iseyapılandırmacı öğrenme yaklaşımı esas alınmıştır. Öğretim öncesinde bütüngruplara Basınç Başarı Testi ve Fen Bilgisi Tutum Ölçeği öntest olarakuygulanmıştır. 5 haftalık uygulama sonrasında ise aynı testler tekrar sontest olarakuygulanmıştır. Ek olarak, deney ve kontrol grubundan beşer öğrenci ile yarıyapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler betimleme istatistikleri ve t-testi kullanılarakanaliz edilip değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerininbasınç konusu ile ilgili sontest-öntest başarı puanları farkı, kontrol grubuna göreistatiksel olarak daha anlamlı bulunmuştur(t222=3,114; p<0,05). Ancak, öğrencilerinfen bilgisine karşı tutumları arasında istatiksel olarak bir fark bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Fen Bilgisi Eğitimi, Yapılandırmacı Öğrenme Kuramı, Basınç. In this research, the effect of teaching based on constructivist learning theoryon students? achievement and attitudes were investigated. In this study, pretestposttestquasi-experimental design was used. This study was carried out inCumhuriyet, 75. Yıl Eti Holding and Atatürk Primary Schools in the distret ofBigadiç, Balikesir with a total of 222 seventh grade students. In control group,traditional teaching approach; and in the experimental groups the constructivistteaching approach was used. Before the instruction, Pressure Achievement Test andScience Attitude Inventory were applied as pretest to all groups. After the 5 weeksinstruction; same test and inventory were applied again as a posttest. In addition,five students each group were interviewed by semi-structured ways.The data obtained from the study was analysed and evaluated by descriptivestatistics and t-test. As a result of the research, experimental group students? thedifference of the posttest-pretest achievement points in the subject of pressure isstatically found more meaningful according to students becoming member of acontrol group(t222=3,114; p<0,05). Howewer, it is not statically found anydıfference between students attitude toward science.Key Words: Science Education, Constructivist Learning Theory, Pressure.
Collections