Browsing TEZLER by Subject "Candidate teachers"
Now showing items 1-10 of 10
-
Akran öğretimi destekli bilimsel süreç becerileri laboratuvar yaklaşımının öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerine etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Fen bilgisi programlarının yenilenmesi ile öğrencilerin bilimsel süreç becerileri daha da önemli hale gelmiştir. Laboratuvar dersleri ile kazanılması mümkün olan bu becerilerin öğrencilere kazandırılmasında öğretmenlerin, ... -
İlköğretim matematik öğretmenliği programındaki alan derslerinin meslekteki kullanılabilirliğine dair öğretmen ve öğretmen adayı görüşleri
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İlköğretim Matematik Öğretmenliği programındaki alan derslerinin meslekteki kullanılabilirliğine dair öğretmen ve öğretmen adayı görüşlerini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini 2009-2010 öğretim ... -
Kimya öğretmen adaylarının elektrokimya konularındaki alan eğitimi bilgilerinin gelişimi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET KİMYA ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEKTROKİMYA KONULARINDAKİ ALAN EĞİTİMİ BİLGİLERİNİN GELİŞİMİ Özlem KARAKOÇ Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Orta öğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı (Yüksek ... -
Matematik eğitiminde modelleme üzerine öğrenme-öğretme uygulamaları
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Matematiksel modelleme hayatın her alanına uygulanabildiği için matematik eğitimi alanına önemli katkılar sunmaktadır. İlkokul yıllarından başlayarak öğrencilere bu beceri kazandırılabilirse, çevredeki her şeye matematiksel ... -
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme öz yeterliklerinin ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma ile matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin düzeyleri ile çeşitli değişkenlere (cinsiyet, öğrenim görülen program, sınıf düzeyi, yaş, ağırlıklı ... -
Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve bazı sosyobilimsel konulardaki yazılı argümantasyon becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)Çalışmada farklı epistemolojik inanca sahip biyoloji ve fen bilimleri öğretmen adaylarının organ nakli, sağlıklı beslenme ve diyet, organik gıda ve aşı konularındaki yazılı argümantasyon becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine hesap makinesinin etkisi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNE HESAP MAKİNESİNİN ETKİSİ Gözde ÇÖMLEKOĞLU Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Tez Danışmanları: Yrd. Doç. ... -
Öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin belirlenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ÖĞRETMEN ADAYLARININ PROBLEM KURMA BECERİLERİNİN BELİRLENMESİ Eda KORKMAZ Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi Tez Danışmanları: Yrd. Doç. Dr. Hülya GÜR ... -
Sınıf ortamında argümantasyona dayalı öğrenme ortamının değerlendirilmesi: Deneyimli kimya öğretmenleri ile kimya öğretmen adaylarına ilişkin durum çalışması
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, kimya derslerinde argümantasyon yöntemini kullanan kimya öğretmenleri ve öğretmen adaylarının, argümantasyona dayalı öğrenme ortamlarını tasarlama ve uygulama aşamasındaki deneyimlerinin, yeterliklerinin, ... -
Ters yüz sınıflar modelinin kullanıldığı fen öğretimi laboratuvar uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi gelişimlerine etkisinin incelenmesi
(BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 3.sınıf fen bilgisi öğretmen adaylarının, ters yüz sınıf modelinin kullanıldığı Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II dersinde pedagojik alan bilgisi (PAB), Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB ...