Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşseven, Özlem
dc.contributor.authorArdahanlioğlu, Eyüp
dc.date.accessioned2021-05-07T09:08:05Z
dc.date.available2021-05-07T09:08:05Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/605727
dc.description.abstractGenellikle, destinasyon marka değerine atıfta bulunulduğunda, dört boyut dikkate alınır: farkındalık, marka çağrışımları, algılanan kalite ve sadakat. Bu araştırma, beşinci boyutu içermektedir: kültürel marka varlıkları.Bu çalışmadaki araştırma modeli, kültürel marka değeri üzerine odaklanarak, İstanbul'daki hostellerde kalan uluslararası turistlerin bakış açısı ile test edilmiştir.Bu araştırma, turizm destinasyonları için sürekli seyahat katılımı ile müşteri odaklı marka değeri boyutları arasındaki ilişkiyi incelemektedir.Ayrıca turistlerin gelecekteki davranışları ile turist memnuniyeti arasındaki ilişki incelenmiştir.
dc.description.abstractGenerally, when referring to destination brand equity, four dimensions are taken into consideration: awareness, associations, perceived quality and loyalty. This research includes a fifth dimension: cultural brand assets. The suggested model, centered on cultural destination brand equity, was tested from the view of international tourists staying in hostels in Istanbul. This research examines the relationship between enduring travel involvement and dimensions of customer based brand equity for tourism destination. Moreover, relationship between future behaviors and consumer satisfaction were examined.Keywords: Enduring Travel Involvement, Destination Brand Equity, Place branding,Customer based brand equity, Dimensions of Customer based brand equity, Overall Brand Equity, Future Behaviors, and Consumer Satisfaction.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleResearch on the cultural destination brand equity using questionnaire analysis on the customers staying in hostels in İstanbul
dc.title.alternativeİstanbul'da hostellerde kalan müşterilere anket analizi kullanarak kültürel destinasyon marka değeri üzerine araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmQuestionnaires
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmBrand value
dc.subject.ytmCustomer expectation
dc.subject.ytmCustomer attitude
dc.subject.ytmCultural tourism
dc.identifier.yokid10135999
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityDOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454729
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess