Search
Now showing items 1-10 of 50
Davranışsal ekonomi yaklaşımlarının turistik ürün satın alma davranışları açısından incelenmesi
(2018-08-06)
Bireyler yaşamlarının her aşamasında karar verme durumunda kalmaktadırlar. Bu bağlamda geleneksel ekonomi modellerinin temel varsayımlarından birisi de bireylerin her zaman rasyonel (akılcı) davrandıklarıdır. Fakat geleneksel ...
Algılanan örgütsel desteğin, örgütsel bağlılığa etkisinde kişilik özelliklerinin rolü: Otel işletmelerinde bir araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışmanın amacı; algılanan örgütsel destek ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkide kişilik özelliklerinin rolünün ortaya çıkarılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak geçmiş çalışmalarla ilgili alan yazın taraması yapılmış ...
Örgütlerde yaşanan çatışmalar ve işten ayrılma eğilimi ilişkisi: Otel işletmeleri örneği
(2018-08-06)
Örgüt-içi çatışmalar; işletmede çalışan personel arasındaki farklı amaç, düşünce, kültür, beklenti, duygu, istek, ilgi ve benzeri unsurların neden olduğu; kişinin içinde bulunduğu sosyal ortam içinde, istemediği durumlarla ...
Yiyecek içecek işletmelerinde Michelin yıldızı standartlarının uygulanması: Hamburg Le Canard Restoran örneği
(2018-08-06)
Yiyecek içecek işletmeleri insanların temel ihtiyacı olan yiyecek içecek faaliyetini gerçekleştirmek için kurulmuş kendi içerisinde belirli standartlara ayrılan işletmelerdir. Yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan ...
Otel işletmelerinde hizmet kalitesi ile misafir memnuniyeti arasındaki ilişki: Çanakkale ili Merkezindeki 4 ve 5 yıldızlı oteller örneği
(2018-08-06)
Otel işletmeciliğindeki temel prensip, misafirlerinin tüm gereksinimlerinin karşılanabilmesi ve misafirleri memnun edecek hizmetlerin sunulabilmesidir. Hizmet kalitesi, sunulan hizmetin misafirlerin beklentilerini karşılama ...
Havalimanında hizmet veren yiyecek - içecek işletmelerinde fiyatın misafir memnuniyetine etkisi: İstanbul Atatürk Havalimanı İç Hatlar Terminali örneği
(2018-08-06)
Misafirler, işletmelerin geleceğini etkileyen en önemli aktörlerdir. Misafirlerin memnun olması ve işletmelerden memnun olarak ayrılması kaliteli ürünlerin sunulmasına bağlı olduğu gibi ürün ve hizmete ödediği bedele de ...
Otel işletmelerinde mentorluk uygulamaları üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Bu çalışma, son yıllarda ülkemizde de sıkça tartışılmaya başlanan yönetimbiçimlerinden biri olan mentorluk sistemleri hakkında bilgi vermek ve etkili bir mentorluksisteminin oluşturulmasının turizm işletmelerinde çalışan ...
İnternet ortamında pazarlama, online rezervasyon ve online bilet satış uygulamaları: Marmara ve Ege bölgelerinde otobüsle şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan firmalar üzerine bir araştırma
(2018-08-06)
Son veriler dünyada internet kullanıcılarının sayısının 2 milyarı geçtiğini göstermektedir. Kullanıcı sayısına paralel şekilde internetin ticari kullanımı da artmaktadır. İnternet özellikle işletmeler için olağan üstü ...
Yiyecek ve içecek işletmelerinde hizmet kalitesinin Dineserv modeli ile ölçümü: Çanakkale ili örneği
(2020-09-19)
Yiyecek ve içecek sektörü süreklilik arz etmekte olup sürekli bir değişikliğe uğramakta ve büyümektedir. Zaman geçtikçe müşterilerin işletmelerden beklentileri daha da artmakta, adeta hizmetten öte şeyler beklemektedirler. ...
Destinasyon seçim sürecinde etkinliklerin önemi: Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı örneği
(2018-08-06)
Etkinlik turizmi son yıllarda yarattığı talep ve sağladığı ekonomik, sosyal ve çevresel faydalarla turizm sektörüne önemli bir katkı sağlamaktadır. Ayrıca destinasyonlar; aralarındaki rekabetin artması nedeniyle, gelen ...