Örgütlerde yaşanan çatışmalar ve işten ayrılma eğilimi ilişkisi: Otel işletmeleri örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgüt-içi çatışmalar; işletmede çalışan personel arasındaki farklı amaç, düşünce, kültür, beklenti, duygu, istek, ilgi ve benzeri unsurların neden olduğu; kişinin içinde bulunduğu sosyal ortam içinde, istemediği durumlarla karşı karşıya kaldığı ve sonuç almak için zorlandığı zamanlarda, bireyin kendi içinde veya iki yada daha fazla kişi veya grup arasında ortaya çıkan uyumsuzluk, zıtlaşma, karşıtlık ve anlaşmazlık biçimindeki etkileşimdir.Otel işletmelerinde örgüt-içi çatışmalar daha fazla önem taşımaktadır. Bunun temel nedeni; otel işletmelerinin emek yoğun özellik taşımasından kaynaklanan, çok sayıda personelin istihdam edilme zorunluluğudur. Otel işletmelerinin, faaliyetlerini sürdürebilmeleri için, çok sayıda personel istihdam etme zorunluluğu, otel içindeki çalışanlar arasında farklı görüş, düşünce ve uygulamaları da beraberinde getirmektedir. Bu durum ise; otelde yönetilmesi gereken çatışmaları ortaya çıkarmaktadır. Bu noktadan hareketle; çalışmanın amacını, otel işletmelerinde ortaya çıkan bu çatışmaların, çeşitli yönleri ele alınması ve kuramsal bilgilerin uygulama sonuçları ile desteklenmesi oluşturmaktadır. Bu amaçla; tezde öncelikle çatışma konusu kuramsal olarak incelenmiş ve daha sonra, Ege ve Akdeniz bölgesindeki bazı 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama yapılarak, yönetici ve işgörenlerin karşılaştıkları çatışma çeşitleri, uygulanan çözüm yolları ve çözümlenemediğinde ise iş bırakma davranışı ile ilgisi ortaya konulmaya çalışılmıştır. Conflict within an organization is the disharmony, disagreement, hostility and the dispute within an individual, within people, group or within groups stemming from the different goal, opinion, culture, expectation, emotion and interest etc. among the workers in an organization; when s/he is faced to something not wanted and is subjected to decide in the social environment that the person is in.Organizational conflicts are more important in hotel organizations. The main reason of this is the indispensability of hiring a great deal of people as the hotels are great labour demanding worksites. In order to keep on, hotel organizations? necessity of hiring a great deal of people brings the different opinion, ideas and the practice with it and that results in conflicts to resolve. Starting from this point, the aim of the study is the analysis of these conflicts in hotel organizations in different aspects and supporting theoretical knowledge with the consequences of the practices. Because of that, at first conflicts are analysed in theoretically in this thesis and after the practice of 4-5 star hotels in Aegean and Mediterannean Region; the types of conflicts that managers and workers are faced to, the resolutions and the relationship with behaviour of quitting the job if not solved have been tried to explained.
Collections