Davranışsal ekonomi yaklaşımlarının turistik ürün satın alma davranışları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireyler yaşamlarının her aşamasında karar verme durumunda kalmaktadırlar. Bu bağlamda geleneksel ekonomi modellerinin temel varsayımlarından birisi de bireylerin her zaman rasyonel (akılcı) davrandıklarıdır. Fakat geleneksel ekonominin savunduğu bu varsayım, yaşamda karşılaştığımız olaylarda karar alma ve satın alma aşamalarında gösterdiğimiz davranışları açıklamakta yetersiz kalmaktadır. Bireylerin karar verirken her zaman en iyisini aramadığını, anlık değişim gösteren ruh halleri ile birlikte, rasyonel olmayan kararlar verdiğini belirten davranışsal ekonomi, geleneksel ekonominin rasyonel insan kavramını sorgulamaktadır. Davranışsal ekonomi yaklaşımlarının turistik ürün satın alma davranışları ile açıklanması konusunda alan yazında bir boşluk görülmektedir. Çalışmanın amacı, turistik ürün satın alma tercihlerinin davranışsal ekonomi yaklaşımları ile açıklanmasıdır.Çalışmanın sonucunda ise tüketicilerin gelir düzeyleri, turizm eğitimi almaları, işlerinin turizmle ilgili olması zihinsel muhasebe ve batık maliyet yanılgısı kavramları üzerinde önemli derecede etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca tüketicilerin referans fiyatlarının ve satın almaya razı olacakları fiyatların ayarlanabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Davranışsal ekonomi, Senaryo çalışması, Zihinsel Muhasebe, Batık Maliyet Yanılgısı, Referans fiyat People have to make their minds and take decision in daily life. One of the basic assumptions of the traditional economics models is human is rational. However, the assumption fails to staify to explain our decision processes and purchasing behaviors in daily life. Behavioral economics argues that people do not always pursue the best thing in their decision making process, and that they can take irrational decisions due to experiencing changes in their mood. In other words, Behavioral Economics explores traditional economics' understanding of `homoeconomicus`. Little attention was devoted in the literature on explaining the behavioral economics approaches in terms of the purchasing touristic products.The purpose of this study is try to explain touristics products demand from the stand point of Behavioral Economics. Finding of the research are supported that customers behaviour in tourism is not always rational and be explained by Behavioral Economics approaches.The results of the study showed that consumers' income levels, their toursim education, their jobs that are related to tourism have significant effects on the concepts of mental accounting and sunk cost fallacy. Moreover, the results of the study indicated that consumers' reference prices and the prices that they are willing to pay can be adjustable.Key Words: Behavioral Economics, Scenario Study, Mental Accounting, Sunk Cost Fallacy, Reference Prices
Collections