Search
Now showing items 1-9 of 9
Ortaöğretim öğretmenlerinin sonsuzluk algıları
(2021)
Bu araştırma, ortaöğretim öğretmenlerinin sonsuzluk, belirsizlik, tanımsız, sayılabilirlik ve sınırlılık kavramlarına ilişkin algılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Matematikte ayrık kavramların hem öğrenilmesinde hem de ...
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz yeterlilik algısı (Balıkesir Üniversitesi örneği)
(2021)
Öz yeterlilik algısı, kişinin kendisinde var olan bilişsel ve duyuşsal potansiyeline olan güveni olup, bireyin olumlu veya olumsuz düşünmesini, amaçlarını, zorluklar karşısında göstereceği çabanın ölçüsünü ve çabalarının ...
Öğretmenlerin öğrenme-öğretme stratejilerinin ve etkili öğretim stratejilerinin öğrencilerin inovatif düşünme becerilerini yordama gücü
(2021)
Bu çalışma; meslek lisesi öğrencilerinin inovatif düşünme becerileri ile öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışları ve etkili öğretim stratejileri arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç ...
12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular ile ilgili görüşleri
(2021)
Bu araştırmanın amacı, 12. sınıf öğrencilerinin sosyobilimsel konular hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2020-2021 ...
Ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi
(2021)
Bu çalışmada ortaöğretim 9. sınıf matematik dersi öğretim programının, program ögelerine dayalı değerlendirme modeli ile öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel yöntemlerin bir ...
Matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme öz yeterliklerinin ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin incelenmesi
(2021)
Bu çalışma ile matematik öğretmen adaylarının matematiksel modelleme özyeterlik ve bilgi işlemsel düşünme becerilerinin düzeyleri ile çeşitli değişkenlere (cinsiyet, öğrenim görülen program, sınıf düzeyi, yaş, ağırlıklı ...
Öğretmen adaylarının özgecilik davranışları, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve öğretme motivasyonları arasındaki ilişki
(2021)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının özgecilik düzeyleri, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve öğretme motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini Balıkesir Üniversitesi Necatibey ...
İngilizce kelime öğrenmede çevrimiçi uygulamaların etkileri ve öğrenen görüşleri: Quizlet uygulaması
(2021)
Bu çalışmanın temel amacı, bilgisayar destekli kelime öğrenme aracı olarak kabul edilen ve çevrimiçi kelime kartı uygulaması Quizlet programının İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin İngilizce kelime bilgisindeki ...
İngilizce dersinde algılanan öğretim ortamı, öğrenci katılımı ve ders başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2021)
Bu araştırmanın temel amacı öğretim ortamı algısı, ders katılımı ve İngilizce ders başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca bazı sosyodemografik değişkenlerin ders başarısı ile olan ilişkisinin belirlenmesi ...