İngilizce dersinde algılanan öğretim ortamı, öğrenci katılımı ve ders başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı öğretim ortamı algısı, ders katılımı ve İngilizce ders başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca bazı sosyodemografik değişkenlerin ders başarısı ile olan ilişkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmada yordayıcı korelasyonel ve nedensel karşılaştırma araştırma desenleri kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Balıkesir ili Bandırma ilçesi ortaokul 6. sınıfta öğrenim gören 456 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında Nelson, Demers ve Christ (2014) tarafından geliştirilip ve araştırmacı tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan `Öğretim Ortamı Algısı Ölçeği` ve Uçar ve Sungur (2018) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan `Ders Katılımı Ölçeği` kullanılmıştır. Ayrıca başarıyı ölçmek için araştırmacı tarafından geliştirilen bir adet çoktan seçmeli test kullanılmıştır. Araştırmada sosyodemografik değişkenlerin analizi bağımsız örneklemler t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile yapılmıştır. Ayrıca öğretim ortamı algısı, ders katılımı ve ders başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi için pearson momentler çarpımı korelasyon sayısı ve çoklu hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır.Sonuçlara göre cinsiyet, projelere(e-twinning ve Erasmus) katılım, ebeveyn eğitim düzeyi ve kitap okuma sıklığı değişkenlerine göre İngilizce ders başarısının anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Korelasyon analizine göre öğretim ortamı algısı, ders katılımı ve ders başarısı arasında orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı ilişki vardır. Ayrıca regresyon analizi sonuçları, öğretim ortamı algısı ve ders katılımının İngilizce ders başarısını anlamlı yordadığını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Öğretim Ortamı Algısı, Ders Katılımı, İngilizce Ders Başarısı The main purpose of this study is to examine the relationship between perceived instructional environment, student engagement and English achievement. In addition, it was aimed to determine the effects of some socio-demographic variables on course achievement. In this context, predictive correlational and causal comparative research designs were used in the research. The sample of the study consists of 456 volunteer students in the 6th grade of the secondary school in Bandırma, Balıkesir province. Within the scope of the research, the `The responsive environmental assessment for classroom teaching (REACT) Scale` developed by Nelson, Demers and Christ (2014) and adapted into Turkish by the researcher, and the `Student Engagement Scale` adapted into Turkish by Uçar and Sungur (2018) were used. In addition, a multiple choice test developed by the researcher was used to measure achievement. Independent Samples t-Test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) were used in the analysis of socio-demographic variables in the study. In addition, Pearson Correlations and Hierarchical Multiple Regression Analysis were performed to determine the relationship between perceived instructional environment, student engagement, and course achivement.According to the results, it was determined that English course achievement showed a significant difference according to the variables of gender, participation in projects (E-twinning and Erasmus), parental education level and frequency of reading books. According to the correlation analysis, there is a moderately positive and significant relationship between the perceived instructional environment, student engagement and course achievement. In addition, regression analysis results show that the perceived instructional environment and student engagement predicts English course achievement significantly.Keywords: Perceived Instructional Environmet, Student Engagement, English Course Achievement sonra doldurulacaktır
Collections