Üretim-pazarlama işbirliğinin işletme performansına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Günümüz rekabet ortamında, gerek akademisyenler gerekse işletmeler pazarlama ve üretim stratejileri, fonksiyonlar arası işbirliği, fonksiyonlar arası çatışma ve uyumun iş performansı üzerindeki etkisini gitgide daha çok araştırmaktadırlar. Önceden yapılan araştırmalardan elde edilen bulgular sık sık bir temel konuyu ele almaktadır: Etkin iş performansı ve karlılık için, üretim ve pazarlama arasında mevcut olan çatışmanın çözülmesi ve işletme içerisinde etkin bir entegrasyon sağlanması gerekmektedir. Bu nedenle, bu çalışmadaki amacımız, teorik bölümde bu iki fonksiyon arasındaki çatışma, entegrasyon, iletişim ve uyum gibi kavramları tanımlamak ve sonuç olarak da a) Manisa ve İzmir'de yer alan bazı işletmelerin üretim ve pazarlama fonksiyonları arasındaki ilişkiyi b) bu iki fonksiyon arasındaki çatışmanın derecesini tespit etmek c) çatışmanın kaynaklarını belirlemek ve d) bu çatışmanın nasıl azaltılabileceği ve iki fonksiyonun entegrasyonun nasıl sağlanabileceğini saptamaktır. Bu amaçla bir anket hazırlanmış ve yukarıda söz edilen üretim işletmelerinin pazarlama ve üretim sorumlularına verilmiştir. Bulgular, departmanlar arası bağlılığı arttırmak ve fonksiyonlar arası çatışmanın üstesinden gelmek için, çapraz- fonksiyonel eğitim, özellikle de pazarlama eğitiminin çok önemli olduğunu göstermiştir. IV ABSTRACT In today's competitive environment, both firms and academics are increasingly exploring the impact of Marketing and Engineering strategies, interfunctional cooperation, interfunctional conflict and agreement on business performance. The findings from previous research often lead to a main issue: For effective business performance and profitibalitiy, the conflict existing between engineering and marketing must be resolved and effective integration must be achieved within an organization. Therefore, our purpose in this study is to describe the concepts such as conflict, integration, communication and agreement between the two functions in theoretical part, and finally to explore a) the relationship between marketing and engineering functions of selected companies located in Manisa and Izmir b) the degree of conflict between the two functions c) to identify sources of conflict and d) to determine how this conflict can be reduced and integration of two functions can be achieved. Therefore, a questionnaire was prepared and given to engineering and marketing responsibles of the manufacturing companies mentioned above. The findings showed that cross-functional education and training, especially marketing training is vital to promote interdepartmental connectedness and to overcome interfunctional conflict.
Collections