Show simple item record

dc.contributor.advisorAy, İfakat Canan
dc.contributor.authorBayrak, Ayşe
dc.date.accessioned2021-05-07T08:57:34Z
dc.date.available2021-05-07T08:57:34Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600884
dc.description.abstractIll ÖZET Günümüz rekabet ortamında, gerek akademisyenler gerekse işletmeler pazarlama ve üretim stratejileri, fonksiyonlar arası işbirliği, fonksiyonlar arası çatışma ve uyumun iş performansı üzerindeki etkisini gitgide daha çok araştırmaktadırlar. Önceden yapılan araştırmalardan elde edilen bulgular sık sık bir temel konuyu ele almaktadır: Etkin iş performansı ve karlılık için, üretim ve pazarlama arasında mevcut olan çatışmanın çözülmesi ve işletme içerisinde etkin bir entegrasyon sağlanması gerekmektedir. Bu nedenle, bu çalışmadaki amacımız, teorik bölümde bu iki fonksiyon arasındaki çatışma, entegrasyon, iletişim ve uyum gibi kavramları tanımlamak ve sonuç olarak da a) Manisa ve İzmir'de yer alan bazı işletmelerin üretim ve pazarlama fonksiyonları arasındaki ilişkiyi b) bu iki fonksiyon arasındaki çatışmanın derecesini tespit etmek c) çatışmanın kaynaklarını belirlemek ve d) bu çatışmanın nasıl azaltılabileceği ve iki fonksiyonun entegrasyonun nasıl sağlanabileceğini saptamaktır. Bu amaçla bir anket hazırlanmış ve yukarıda söz edilen üretim işletmelerinin pazarlama ve üretim sorumlularına verilmiştir. Bulgular, departmanlar arası bağlılığı arttırmak ve fonksiyonlar arası çatışmanın üstesinden gelmek için, çapraz- fonksiyonel eğitim, özellikle de pazarlama eğitiminin çok önemli olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractIV ABSTRACT In today's competitive environment, both firms and academics are increasingly exploring the impact of Marketing and Engineering strategies, interfunctional cooperation, interfunctional conflict and agreement on business performance. The findings from previous research often lead to a main issue: For effective business performance and profitibalitiy, the conflict existing between engineering and marketing must be resolved and effective integration must be achieved within an organization. Therefore, our purpose in this study is to describe the concepts such as conflict, integration, communication and agreement between the two functions in theoretical part, and finally to explore a) the relationship between marketing and engineering functions of selected companies located in Manisa and Izmir b) the degree of conflict between the two functions c) to identify sources of conflict and d) to determine how this conflict can be reduced and integration of two functions can be achieved. Therefore, a questionnaire was prepared and given to engineering and marketing responsibles of the manufacturing companies mentioned above. The findings showed that cross-functional education and training, especially marketing training is vital to promote interdepartmental connectedness and to overcome interfunctional conflict.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜretim-pazarlama işbirliğinin işletme performansına etkileri
dc.title.alternativeThe Impact of engineering-marketing cooperation on business performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmPerformance
dc.identifier.yokid140027
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid135441
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess