Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine karşı ilgi, tutum ve beklenti düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı 2005-2006 öğretim yılında Sosyal Bilgiler öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğine karsı ilgi, tutum ve beklenti düzeylerini belirlemektir.Arastırmanın bağımsız değiskenini cinsiyet, üniversite tercih sırası, yerlesim yeri, ailesiningeçim durumu ve kardes sayısı olusturmaktadır.Arastırmanın verileri 2005-2006 öğretim yılında Ege Bölgesi ve MarmaraBölgesinde bulunan 12 Eğitim Fakültesinin 4. sınıflarında okuyan 464 öğretmenadayının öğretmenlik tutum düzeyi bilgi formuna verdikleri cevaplardan elde edilmistir.Arastırma betimsel niteliktedir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinin atama,ekonomik sartlar ve toplumsal saygınlık konularında çesitli endiseleri olmasına rağmengenel olarak öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeyleri olumlu bulunmustur.Anahtar sözcükler: Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Tutum, Öğretmenlik, Beklenti The purpose of this study which is an the social science teachers to determineaffinity, conduct and expectation about their vocation. Results can vary witheconomico] level, location. sexuality and largeness of their family.On this study, 464 fourth year students at 12 different teacher training facultyanswered questionnaire about the attitude on their vocation. We ha/'e some describtionsfrom the study.Altough the students are /vorried about the placement economical situation andstatus an the social life, they are generally positive about their profession as a teacher.Key Words: Social science teacher, attitude, teaching, expectation.
Collections