Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşlı, İsmail
dc.contributor.authorKesim Ayarci, Ruşen
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:49Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:49Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600348
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı 2005-2006 öğretim yılında Sosyal Bilgiler öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğine karsı ilgi, tutum ve beklenti düzeylerini belirlemektir.Arastırmanın bağımsız değiskenini cinsiyet, üniversite tercih sırası, yerlesim yeri, ailesiningeçim durumu ve kardes sayısı olusturmaktadır.Arastırmanın verileri 2005-2006 öğretim yılında Ege Bölgesi ve MarmaraBölgesinde bulunan 12 Eğitim Fakültesinin 4. sınıflarında okuyan 464 öğretmenadayının öğretmenlik tutum düzeyi bilgi formuna verdikleri cevaplardan elde edilmistir.Arastırma betimsel niteliktedir. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinin atama,ekonomik sartlar ve toplumsal saygınlık konularında çesitli endiseleri olmasına rağmengenel olarak öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeyleri olumlu bulunmustur.Anahtar sözcükler: Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Tutum, Öğretmenlik, Beklenti
dc.description.abstractThe purpose of this study which is an the social science teachers to determineaffinity, conduct and expectation about their vocation. Results can vary witheconomico] level, location. sexuality and largeness of their family.On this study, 464 fourth year students at 12 different teacher training facultyanswered questionnaire about the attitude on their vocation. We ha/'e some describtionsfrom the study.Altough the students are /vorried about the placement economical situation andstatus an the social life, they are generally positive about their profession as a teacher.Key Words: Social science teacher, attitude, teaching, expectation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarının, öğretmenlik mesleğine karşı ilgi, tutum ve beklenti düzeyleri
dc.title.alternativeThe social cience teachers to determine affinity, conduct and expectation abaut their vocation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid356241
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid239710
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess