İlköğretim sosyal bilgiler programında geçen temel kavramların 8.sınıf öğrencilerinde erişi düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında yer alan kavramları anlama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma, Manisa İl merkezinde bulunan 6 ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya; 2009-2010 öğretim yılında, Murat Germen, Ali Rıza Çevik, Şehitler, İstiklal, Milli Birlik ve Vicdan Karaosmanoğlu ilköğretim okullarında öğrenimlerine devam eden 539 , 8.sınıf öğrencisi katılmıştır.Öğrencilerden her soru için alınan cevaplar, uygun kategorilere işaretlenmiş, frekans (f) ve yüzdeleri (%) hesaplanarak tablo haline getirilmiştir. Ayrıca, Sosyal Bilgiler Dersi Programında kazandırılması hedeflenen kavramlara erişip erişemedikleri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.Öğrencilerin ?kimlik, egemenlik, reform, devlet, yatırım, kentleşme? gibi kavramları anlama düzeylerinin yetersiz olduğu söylenebilir. In this research, the level of comprehending the visceral peritoneum, which are in social art schedules of the 8th class students in primary schools, were investigated.This investigation was actualized in six primary schools where being in the city centre of Manisa.Keeping on their education in 8th class, 539 students of Murat Germen, Ali Rıza Çevik, Şehitler, İstiklal, Milli Birlik and Vicdan Karaosmanoğlu primary schools participated in this research in this academic year of 2009-2010.The answers, which are received from students for each questions, were marked out appropriated categories. The graph was constituted with calculating frequency and percentage. On the other hand; the visceral peritoneum, which is aimed to be gained in social art programs, was tried to search out whether to be learned or not.It may be said that the grade of students? understanding of visceral peritoneum ?like idendification, sovereignity, improvement, government, investment, urbanization?is not enough.
Collections