Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşlı, İsmail
dc.contributor.authorÜnlü, Fulya
dc.date.accessioned2021-05-07T08:56:01Z
dc.date.available2021-05-07T08:56:01Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/600048
dc.description.abstractBu çalışmada, ilköğretim 8.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında yer alan kavramları anlama düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma, Manisa İl merkezinde bulunan 6 ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya; 2009-2010 öğretim yılında, Murat Germen, Ali Rıza Çevik, Şehitler, İstiklal, Milli Birlik ve Vicdan Karaosmanoğlu ilköğretim okullarında öğrenimlerine devam eden 539 , 8.sınıf öğrencisi katılmıştır.Öğrencilerden her soru için alınan cevaplar, uygun kategorilere işaretlenmiş, frekans (f) ve yüzdeleri (%) hesaplanarak tablo haline getirilmiştir. Ayrıca, Sosyal Bilgiler Dersi Programında kazandırılması hedeflenen kavramlara erişip erişemedikleri ortaya koyulmaya çalışılmıştır.Öğrencilerin ?kimlik, egemenlik, reform, devlet, yatırım, kentleşme? gibi kavramları anlama düzeylerinin yetersiz olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractIn this research, the level of comprehending the visceral peritoneum, which are in social art schedules of the 8th class students in primary schools, were investigated.This investigation was actualized in six primary schools where being in the city centre of Manisa.Keeping on their education in 8th class, 539 students of Murat Germen, Ali Rıza Çevik, Şehitler, İstiklal, Milli Birlik and Vicdan Karaosmanoğlu primary schools participated in this research in this academic year of 2009-2010.The answers, which are received from students for each questions, were marked out appropriated categories. The graph was constituted with calculating frequency and percentage. On the other hand; the visceral peritoneum, which is aimed to be gained in social art programs, was tried to search out whether to be learned or not.It may be said that the grade of students? understanding of visceral peritoneum ?like idendification, sovereignity, improvement, government, investment, urbanization?is not enough.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim sosyal bilgiler programında geçen temel kavramların 8.sınıf öğrencilerinde erişi düzeyi
dc.title.alternativeThe main peritoneum level of access in eight class students, which being in social programs in primary schools.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConcepts
dc.subject.ytmConcept teaching
dc.subject.ytmConcept learning
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmMisconception
dc.identifier.yokid406894
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid286759
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess