İlköğretim 8. sınıf SBS ve OKS matematik sorularının TIMSS 2007 bilişsel alanlarına göre analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 1998-2012 yılları arasında 8. sınıf öğrencilerine sorulan 355 SBS matematik sorusu ile TIMSS-2007'de yayınlanan 89 matematik sorusu, TIMSS-2007 bilişsel alanlarına göre sınıflandırılıp karşılaştırılmıştır.Bulgulara göre 1998-2012 yılları arasında 8. sınıf öğrencilerine sorulan matematik sorularının %29.30'u `Bilgi` bilişsel alanında iken, %60'ı `Uygulama`, %10.70'i ise `Akıl Yürütme` bilişsel alanında yer almıştır. TIMSS-2007'de yayınlanan 89 matematik sorusunun ise %25.84'ü `Bilgi`, %61.79'u `Uygulama`, %12.36'sı ise `Akıl Yürütme` bilişsel alanında yer almaktadır. Sonuçlar Türkiye'de geçmiş yıllarda TIMSS ile ilgili yapılan araştırmalar ışığında değerlendirilmiş, Türkiye'de öğretim yılı sonrasında yapılan merkezi sınavlarla ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Soru analizi, SBS matematik soruları, TIMSS-2007 çerçevesi. In this study, 355 Turkish 8th grade SBS mathematics questions of years 1998-2012, and 89 released items of TIMSS-2007 are classified and compared according to TIMSS-2007 cognitive domains.According to the findings, of the SBS mathematics items between years 1998-2012 29.30% are in `Knowing`, 60% in `Applying` and 10.70% in `Reasoning` cognitive domain. While, 25.84% of 89 mathematics released items of TIMSS-2007 are in `Knowing`, 61.79% are in `Applying` and 12.36% are in `Reasoning` cognitive domain. The results are discussed in the light of Turkey's performances in the past years' TIMSS technical reports. Finally, suggestions concerning high stakes tests in Turkey are given. Keywords: Item analysis, Turkish SBS mathematics items, TIMSS-2007 framework.
Collections