İlköğretim 8. sınıf SBS ve OKS matematik sorularının TIMSS 2007 bilişsel alanlarına göre analizi
dc.contributor.advisor | Delil, Ahmet | |
dc.contributor.author | Yolcu Tetik, Bahar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-07T08:55:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-07T08:55:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599910 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 1998-2012 yılları arasında 8. sınıf öğrencilerine sorulan 355 SBS matematik sorusu ile TIMSS-2007'de yayınlanan 89 matematik sorusu, TIMSS-2007 bilişsel alanlarına göre sınıflandırılıp karşılaştırılmıştır.Bulgulara göre 1998-2012 yılları arasında 8. sınıf öğrencilerine sorulan matematik sorularının %29.30'u `Bilgi` bilişsel alanında iken, %60'ı `Uygulama`, %10.70'i ise `Akıl Yürütme` bilişsel alanında yer almıştır. TIMSS-2007'de yayınlanan 89 matematik sorusunun ise %25.84'ü `Bilgi`, %61.79'u `Uygulama`, %12.36'sı ise `Akıl Yürütme` bilişsel alanında yer almaktadır. Sonuçlar Türkiye'de geçmiş yıllarda TIMSS ile ilgili yapılan araştırmalar ışığında değerlendirilmiş, Türkiye'de öğretim yılı sonrasında yapılan merkezi sınavlarla ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Soru analizi, SBS matematik soruları, TIMSS-2007 çerçevesi. | |
dc.description.abstract | In this study, 355 Turkish 8th grade SBS mathematics questions of years 1998-2012, and 89 released items of TIMSS-2007 are classified and compared according to TIMSS-2007 cognitive domains.According to the findings, of the SBS mathematics items between years 1998-2012 29.30% are in `Knowing`, 60% in `Applying` and 10.70% in `Reasoning` cognitive domain. While, 25.84% of 89 mathematics released items of TIMSS-2007 are in `Knowing`, 61.79% are in `Applying` and 12.36% are in `Reasoning` cognitive domain. The results are discussed in the light of Turkey's performances in the past years' TIMSS technical reports. Finally, suggestions concerning high stakes tests in Turkey are given. Keywords: Item analysis, Turkish SBS mathematics items, TIMSS-2007 framework. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf SBS ve OKS matematik sorularının TIMSS 2007 bilişsel alanlarına göre analizi | |
dc.title.alternative | An analysis of 8 th gradeSBS and OKS questions of mathematics according to TIMSS 2007 cognitive areas | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10024110 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350954 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |