Show simple item record

dc.contributor.advisorDelil, Ahmet
dc.contributor.authorYolcu Tetik, Bahar
dc.date.accessioned2021-05-07T08:55:28Z
dc.date.available2021-05-07T08:55:28Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599910
dc.description.abstractBu çalışmada, 1998-2012 yılları arasında 8. sınıf öğrencilerine sorulan 355 SBS matematik sorusu ile TIMSS-2007'de yayınlanan 89 matematik sorusu, TIMSS-2007 bilişsel alanlarına göre sınıflandırılıp karşılaştırılmıştır.Bulgulara göre 1998-2012 yılları arasında 8. sınıf öğrencilerine sorulan matematik sorularının %29.30'u `Bilgi` bilişsel alanında iken, %60'ı `Uygulama`, %10.70'i ise `Akıl Yürütme` bilişsel alanında yer almıştır. TIMSS-2007'de yayınlanan 89 matematik sorusunun ise %25.84'ü `Bilgi`, %61.79'u `Uygulama`, %12.36'sı ise `Akıl Yürütme` bilişsel alanında yer almaktadır. Sonuçlar Türkiye'de geçmiş yıllarda TIMSS ile ilgili yapılan araştırmalar ışığında değerlendirilmiş, Türkiye'de öğretim yılı sonrasında yapılan merkezi sınavlarla ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Soru analizi, SBS matematik soruları, TIMSS-2007 çerçevesi.
dc.description.abstractIn this study, 355 Turkish 8th grade SBS mathematics questions of years 1998-2012, and 89 released items of TIMSS-2007 are classified and compared according to TIMSS-2007 cognitive domains.According to the findings, of the SBS mathematics items between years 1998-2012 29.30% are in `Knowing`, 60% in `Applying` and 10.70% in `Reasoning` cognitive domain. While, 25.84% of 89 mathematics released items of TIMSS-2007 are in `Knowing`, 61.79% are in `Applying` and 12.36% are in `Reasoning` cognitive domain. The results are discussed in the light of Turkey's performances in the past years' TIMSS technical reports. Finally, suggestions concerning high stakes tests in Turkey are given. Keywords: Item analysis, Turkish SBS mathematics items, TIMSS-2007 framework.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf SBS ve OKS matematik sorularının TIMSS 2007 bilişsel alanlarına göre analizi
dc.title.alternativeAn analysis of 8 th gradeSBS and OKS questions of mathematics according to TIMSS 2007 cognitive areas
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10024110
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350954
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess