Sosyal bilgiler 6. sınıf `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin kavram bulmacası etkinlikleri yoluyla öğretiminin akademik başarı üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gerçek deneme modelinde ön test-son test kontrol gruplu desende gerçekleştirilen bu çalışmada, ilköğretim Sosyal Bilgiler 6. Sınıf `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin kavram bulmacası etkinlikleri yoluyla öğretiminin akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırma 2013-2014 öğretim yılının bahar yarıyılında İzmir ili Kemalpaşa ilçesindeki 80. Yıl Sütçüler Ortaokulu'nda gerçekleştirilmiştir. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 42 altıncı sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 22 ders saati sürmüştür. Deney grubunda konu işlenirken kavram bulmacası etkinliklerine dayalı olarak öğretim yapılmıştır, kontrol grubunda ise mevcut programa uygun öğretim gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubuna öğretim öncesi ön test ve öğretim sonrası son test olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde T-Testi gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulgularına göre deney ve kontrol gruplarının uygulama sonrasındaki akademik başarı puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Her iki grubun akademik başarı puanlarının öğretim sonrasında anlamlı düzeyde artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kavram, kavram bulmacası, kavram analizi. In the real test model, pretest-posttest control design which was performed in this research,academic success was examined by concept crossword activity in social studies in primary education 6th graders ` Our Countries Resources` unit by concept crossword.The research was carried out in İzmir Kemalpaşa 80. Sütçüler Secondary School in 2013-2014 spring term. The study was practiced with an experiment and a control group which composed 42 6th graders students. The study lasted 22 course hours. While the subject was discussed in the experiment group the lesson was based on concept crosssword activity. In the control group the lesson was taught by the current curriculum.Academic Success was practiced by the researcher pretest before the lesson to the experiment group and control group and after the lesson posttest .T-Test was practiced with The data which were acquired.According to research findings between academic success points and after the experiment and control groups practice there is no difference. It can be concluded that both of the groups academic success points showed increase.Keywords: Concept, concept crossword, concept analysis
Collections