Show simple item record

dc.contributor.advisorTaşlı, İsmail
dc.contributor.authorKizil, Ömür
dc.date.accessioned2021-05-07T08:55:03Z
dc.date.available2021-05-07T08:55:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599796
dc.description.abstractGerçek deneme modelinde ön test-son test kontrol gruplu desende gerçekleştirilen bu çalışmada, ilköğretim Sosyal Bilgiler 6. Sınıf `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin kavram bulmacası etkinlikleri yoluyla öğretiminin akademik başarı üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırma 2013-2014 öğretim yılının bahar yarıyılında İzmir ili Kemalpaşa ilçesindeki 80. Yıl Sütçüler Ortaokulu'nda gerçekleştirilmiştir. Çalışma, bir deney ve bir kontrol grubundan oluşan toplam 42 altıncı sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma toplam 22 ders saati sürmüştür. Deney grubunda konu işlenirken kavram bulmacası etkinliklerine dayalı olarak öğretim yapılmıştır, kontrol grubunda ise mevcut programa uygun öğretim gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubuna öğretim öncesi ön test ve öğretim sonrası son test olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde T-Testi gerçekleştirilmiştir.Araştırma bulgularına göre deney ve kontrol gruplarının uygulama sonrasındaki akademik başarı puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamaktadır. Her iki grubun akademik başarı puanlarının öğretim sonrasında anlamlı düzeyde artış gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kavram, kavram bulmacası, kavram analizi.
dc.description.abstractIn the real test model, pretest-posttest control design which was performed in this research,academic success was examined by concept crossword activity in social studies in primary education 6th graders ` Our Countries Resources` unit by concept crossword.The research was carried out in İzmir Kemalpaşa 80. Sütçüler Secondary School in 2013-2014 spring term. The study was practiced with an experiment and a control group which composed 42 6th graders students. The study lasted 22 course hours. While the subject was discussed in the experiment group the lesson was based on concept crosssword activity. In the control group the lesson was taught by the current curriculum.Academic Success was practiced by the researcher pretest before the lesson to the experiment group and control group and after the lesson posttest .T-Test was practiced with The data which were acquired.According to research findings between academic success points and after the experiment and control groups practice there is no difference. It can be concluded that both of the groups academic success points showed increase.Keywords: Concept, concept crossword, concept analysisen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler 6. sınıf `Ülkemizin Kaynakları` ünitesinin kavram bulmacası etkinlikleri yoluyla öğretiminin akademik başarı üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect on academic success by concept crossword activity in social studies 6th graders `Our Country's Resources` unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSocial studies
dc.identifier.yokid10077615
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393770
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess