Quality measurement of graduate programs
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Firmalar, gelişen ve büyüyen ekonomi ile birlikte oluşan rekabet ortamında firma kalitelerine daha fazla önem vererek avantaj sağlamayı hedeflemektedirler. Özellikle hizmet sektörünün milli ekonomi üzerindeki etkisi gün geçtikçe daha fazla önem arz etmektedir. Üniversiteler ise hizmet sektöründe büyük ve hayli önemli bir paya sahip olduğundan, bu yüksek lisans tezi üniversitelerin sağladığı hizmet kalitesi hakkındadır. Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin okudukları bölüm ve üniversiteleri hakkındaki algı ve beklentileri, hizmet kalitesi ölçüm kriteri olarak alınmıştır. Parasuraman, Zeithaml ve Berry tarafından geliştirilen Servqual modelinden faydalanılmış ve bu çalışma için gerekli bilgiler ise Bahçeşehir Üniversitesi yüksek lisans ve doktora öğrencilerine dağıtılan anketler ile sağlanmıştır. Bu tez çalışmasında uyarlanmış bir Servqual modeli kullanılmış olup, öğrencilerden toplanılan bilgilerin analizi için yapısal eşitlik modelinden (SEM) yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, kurulan modelin tüm boyutları yüksek öğretim kurumlarındaki kaliteyi açıklayabilmekte olup, eğitimdeki kalitenin öğrenci memnuniyetini etkilediği gözlenmiştir. Growing economy and competitive situation among companies address strategic development for quality. Especially, service sector increases an importance in national economy. Higher education institutions have an important position in service sector. So this master thesis is motivated from quality of higher education system. Expectation and perception of post-graduate students about their program and their university was used for measurement of service quality. A questionnaire was used to get information and Servqual method, developed by Parasuraman, Zeithaml and Berry was the bases of measurement. A modified Servqual model was used for this master thesis. The information was obtained by questionnaire which was applied to Bahçeşehir University's post-graduate students. Structural equation modelling (SEM) was used. As a consequence of statistical analyses, all dimensions could clarify service quality in higher education, and service quality in higher education could affect satisfaction of students.
Collections