Show simple item record

dc.contributor.advisorBeşkese, Ahmet
dc.contributor.authorBahçivan, Gülin
dc.date.accessioned2020-12-03T17:05:10Z
dc.date.available2020-12-03T17:05:10Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/59956
dc.description.abstractFirmalar, gelişen ve büyüyen ekonomi ile birlikte oluşan rekabet ortamında firma kalitelerine daha fazla önem vererek avantaj sağlamayı hedeflemektedirler. Özellikle hizmet sektörünün milli ekonomi üzerindeki etkisi gün geçtikçe daha fazla önem arz etmektedir. Üniversiteler ise hizmet sektöründe büyük ve hayli önemli bir paya sahip olduğundan, bu yüksek lisans tezi üniversitelerin sağladığı hizmet kalitesi hakkındadır. Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin okudukları bölüm ve üniversiteleri hakkındaki algı ve beklentileri, hizmet kalitesi ölçüm kriteri olarak alınmıştır. Parasuraman, Zeithaml ve Berry tarafından geliştirilen Servqual modelinden faydalanılmış ve bu çalışma için gerekli bilgiler ise Bahçeşehir Üniversitesi yüksek lisans ve doktora öğrencilerine dağıtılan anketler ile sağlanmıştır. Bu tez çalışmasında uyarlanmış bir Servqual modeli kullanılmış olup, öğrencilerden toplanılan bilgilerin analizi için yapısal eşitlik modelinden (SEM) yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, kurulan modelin tüm boyutları yüksek öğretim kurumlarındaki kaliteyi açıklayabilmekte olup, eğitimdeki kalitenin öğrenci memnuniyetini etkilediği gözlenmiştir.
dc.description.abstractGrowing economy and competitive situation among companies address strategic development for quality. Especially, service sector increases an importance in national economy. Higher education institutions have an important position in service sector. So this master thesis is motivated from quality of higher education system. Expectation and perception of post-graduate students about their program and their university was used for measurement of service quality. A questionnaire was used to get information and Servqual method, developed by Parasuraman, Zeithaml and Berry was the bases of measurement. A modified Servqual model was used for this master thesis. The information was obtained by questionnaire which was applied to Bahçeşehir University's post-graduate students. Structural equation modelling (SEM) was used. As a consequence of statistical analyses, all dimensions could clarify service quality in higher education, and service quality in higher education could affect satisfaction of students.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleQuality measurement of graduate programs
dc.title.alternativeYüksek öğretim enstitülerinde kalite ölçümü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10138054
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid453761
dc.description.pages67
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess