Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi dahiliye ve cerrahi kliniklerinde hasta bakım kalitesinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, dahiliye ve cerrahi kliniklerinde hasta bakım kalitesi saptamak amacıyla planlanmış, tanımlayıcı (betimleyici) tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Celal Bayar Üniversitesi (C.B.Ü.) Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (Üniversite Hastanesi) dahiliye ve cerrahi kliniklerinde 15 Eylül- 15 Ekim 2002 tarihleri arasında yatarak tedavi gören hastalar oluşturmuştur. Bu hastalar arasından araştırma sınırlılıklarına uyan, oîasılıksız örnekleme yöntemi ile seçilmiş 100 hasta örnekleme alınmıştır. Hastaların almış olduğu bakımın kalitesini belirlemek, etkili değişkenleri saptamak amacıyla; hastaların tanıtıcı özellikleri, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formları ile toplanmıştır. Haste bakım kalitesi `Hasta Bakım Kalitesi ölçeği (=QUALPACS)` ile saptanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, hastaların bakım kalitesi açısından en vüksek puan ortalamasının `mesleki uygulamalar`; en düşük alt ölçek puan ortalamasının ise `psiko-sosyal birey` olduğu belirlenmiş ve toplam hasta bakım kalitesi` ortalama puanı `PEK İYİ DEĞİL` olarak saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Hemşirelik bakımı, Kalite, Hasta bakım kalitesi, Hasta bakım kalitesi ölçeği. iv SUMMARY This study, that is planned in order to determine the quality of the patient care in medical and surgical clinics, is a definitional and sectional research. The universe of this research consists of the patients who had curement in internal and surgical clinics of Celal Bayar University Hospital between 15.09.2002 and 15.10.2002. Between these patients, 100 of them, who supplies the limits of this research and who were selected by sample method without probability, were taken in sample group. In order to determine the quality of care, being taken by patients and to determine the efficient variables, the definitional qualifications of patients were collected with poll forms by researcher. The quality of patient care was measured by `Patient Care Quality Scale («QUALPACS)`. According to the results being determined finally, the score of patient care, the highest point average belongs to `occupational applications`, the lowest point average belongs to `psycho-social person` and the average point of `Total Patient Car© Quality` is determined as `NOT SO GOOD`. Key Words: Nursing, Nursing care, Quality, Quality of patient care, QUALPACS.
Collections