Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbaşaran, Ferda
dc.contributor.authorÇakmakçi Çetinkaya, Aynur
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:55Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:55Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599427
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, dahiliye ve cerrahi kliniklerinde hasta bakım kalitesi saptamak amacıyla planlanmış, tanımlayıcı (betimleyici) tipte bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini, Celal Bayar Üniversitesi (C.B.Ü.) Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi (Üniversite Hastanesi) dahiliye ve cerrahi kliniklerinde 15 Eylül- 15 Ekim 2002 tarihleri arasında yatarak tedavi gören hastalar oluşturmuştur. Bu hastalar arasından araştırma sınırlılıklarına uyan, oîasılıksız örnekleme yöntemi ile seçilmiş 100 hasta örnekleme alınmıştır. Hastaların almış olduğu bakımın kalitesini belirlemek, etkili değişkenleri saptamak amacıyla; hastaların tanıtıcı özellikleri, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formları ile toplanmıştır. Haste bakım kalitesi `Hasta Bakım Kalitesi ölçeği (=QUALPACS)` ile saptanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, hastaların bakım kalitesi açısından en vüksek puan ortalamasının `mesleki uygulamalar`; en düşük alt ölçek puan ortalamasının ise `psiko-sosyal birey` olduğu belirlenmiş ve toplam hasta bakım kalitesi` ortalama puanı `PEK İYİ DEĞİL` olarak saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Hemşirelik, Hemşirelik bakımı, Kalite, Hasta bakım kalitesi, Hasta bakım kalitesi ölçeği. iv
dc.description.abstractSUMMARY This study, that is planned in order to determine the quality of the patient care in medical and surgical clinics, is a definitional and sectional research. The universe of this research consists of the patients who had curement in internal and surgical clinics of Celal Bayar University Hospital between 15.09.2002 and 15.10.2002. Between these patients, 100 of them, who supplies the limits of this research and who were selected by sample method without probability, were taken in sample group. In order to determine the quality of care, being taken by patients and to determine the efficient variables, the definitional qualifications of patients were collected with poll forms by researcher. The quality of patient care was measured by `Patient Care Quality Scale («QUALPACS)`. According to the results being determined finally, the score of patient care, the highest point average belongs to `occupational applications`, the lowest point average belongs to `psycho-social person` and the average point of `Total Patient Car© Quality` is determined as `NOT SO GOOD`. Key Words: Nursing, Nursing care, Quality, Quality of patient care, QUALPACS.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleCelal Bayar Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi dahiliye ve cerrahi kliniklerinde hasta bakım kalitesinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of quality of patient care to medical and surgical clicales in Celal Bayar University Health Practice and Study Center
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid155094
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid156219
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess