Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhan, Ahmet Turan
dc.contributor.authorDurak Men, Demet
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:54Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599418
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen eğitimine etkisini incelemektir. Bu çalışmada, Meta analiz yöntemi kullanılmaktadır. 2007-2017 yılları arasında konu üzerine yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ve belirlenen ölçütleri karşılayan 32 çalışma akademik başarı ve 25 çalışma da fen dersine yönelik tutum için meta analize dahil edilmiştir.Bu çalışmadaki meta analiz sonuçlarını değerlendirdiğimizde Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,866 olarak bulunmuştur. Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen' in (1992) sınıflamasına göre geniş düzeyde etki etmektedir. Yani, fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim, geleneksel yöntemlere göre öğrencilerin akademik başarıları üzerinde etkilidir. Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,667 olarak bulunmuştur. Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen' in (1992) sınıflamasına göre orta düzeyde etki etmektedir. Fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim, geleneksel yöntemlere göre öğrencilerin derse yönelik tutumları üzerinde etkilidir. Araştırmaya dahil edilen çalışmalarda ayrıca Web Tabanlı Öğretimin öğrenme alanlarına ve uygulama sürelerine göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır.Sonuç olarak, fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim yönteminin derste kullanılması öğrencilerin akdemik başarıları ve derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrenme alanları ve uygulama sürelerine göre etki büyüklüğü değeri akademik başarı ve tutum açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of Web Based Instruction on students' science education. In this study, meta analysis method is used. All studies related to the subject between 2007-2017 have been examined, 32 studies for academic achievement and 25 studies for attitude towards the science course that meet the specified criterias were included in the meta analysis.When we evaluated the results of the meta-analysis in this study, the effect size of the students on the academic success of Web Based Instruction was found to be 0.866. This calculated effect size has a large effect compared to Cohen's (1992) classification. In other words, Web based teaching in science education is effective on students ' academic achievements according to traditional methods. Web-based teaching was found to have an impact on the students ' attitudes towards the course as 0,667. This calculated effect size has a moderate effect compared to Cohen's (1992) classification. In other words, Web based teaching in science education is effective on students' attitudes towards the classroom according to traditional methods. In the study, comparative impact sizes were calculated according to the learning areas and application times of Web-based instruction.As a result, the use of Web based teaching method in Science Education in the course positively influenced the students' akademic achievements and attitudes towards the course. The effect size according to the learning areas and duration of application did not show any significant difference in terms of academic achievement and attitude.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleWeb tabanlı öğretimin fen başarısı ve fen dersine yönelik tutuma etkisi: Bir meta analiz çalışması
dc.title.alternativeWeb based teaching on science success and effect of attitude towards the science education: A meta analysis study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-28
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience achievement
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMeta analysis
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid10192405
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid504924
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess