Tarık Buğra`nın `Yarın Diye Bir Şey Yoktur` adlı hikaye kitabındaki fiilimsilerin tespiti ve Türkçe öğretimi açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Tarık BUĞRA'nın Yarın Diye Bir Şey Yoktur adlı eserindeki fiilimsi gruplarının tahlilini içermektedir. Çalışmada öncelikle her bir fiilimsi grubu ile ilgili olarak araştırmacıların görüşlerine yer verilmiştir. Daha sonra eserde yer alan fiilimsi grupları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise incelemeye esas olan fiilimsi gruplarının dağılımı verilerek çalışmanın Türkçe öğretimi açısından önemine değinilmiştir.Dil öğreniminde ve dili kusursuz kullanmada dil bilgisi öğretimi hep tartışma konusu olmuştur. Kimilerine göre Türkçe öğretimi içerisinde önemli bir yer teşkil eden dil bilgisi öğretimi, kimileri için aynı önemi arz etmemiştir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada dil bilgisi konuları içerisinde önemli bir yer oluşturan fiilimsi gruplarını inceleyerek dil bilgisi öğretiminin önemine değinilmiştir.Bu çalışma hazırlanırken öncelikle Türkiye Türkçesinde bu konu hakkında araştırma yapan araştırmacıların eserleri incelenmiş fiilimsi gruplarının adlandırılmasında en çok kullanılan terimler esas alınmıştır. Ardından eserde yer alan cümleler tek tek incelenerek tahlilleri yapılmış ve bu cümlelerdeki fiilimsi grupları tespit edilmiştir. Son olarak eserde yer alan fiilimsi gruplarının sayısı ortaya konarak bir çıkarıma varılmaya çalışılmıştır. This study contains an analysis of verbal groups in Tarık BUĞRA's Yarın Diye Bir Şey Yoktur story. In the study, firstly the opinions of the researchers about each verbal groups were given. Later, the verbal groups in the work were tried to determine. In the conclusion of the study, the importance of studying Turkish teaching were mentioned by giving the distribution of the verbal groups which are essential for the examination.Teaching grammar in language teaching and using the language flawlessly has always been a matter of debate. While teaching grammar constitutes an important place in Turkish Language Teaching for some people, it doesn't have the same importance for others. Considering this, in this study, the importance of the teaching of grammar is examined by examining the verbal groups which constitute an important place in the linguistic information subjects.While this work is being prepared, the works of researchers who research on this subject in Turkey Turkish have been examined firstly, and the terms used in naming the verbal groups are taken as basis. Then, the sentences in the story were examined one by one and the verbal groups in these sentences were identified. Finally, the number of verbal groups in the work has been determined to make a deduction.
Collections