Show simple item record

dc.contributor.advisorAydoğdu, Özkan
dc.contributor.authorYazici, Nihat
dc.date.accessioned2021-05-07T08:53:52Z
dc.date.available2021-05-07T08:53:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/599410
dc.description.abstractBu çalışma Tarık BUĞRA'nın Yarın Diye Bir Şey Yoktur adlı eserindeki fiilimsi gruplarının tahlilini içermektedir. Çalışmada öncelikle her bir fiilimsi grubu ile ilgili olarak araştırmacıların görüşlerine yer verilmiştir. Daha sonra eserde yer alan fiilimsi grupları belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise incelemeye esas olan fiilimsi gruplarının dağılımı verilerek çalışmanın Türkçe öğretimi açısından önemine değinilmiştir.Dil öğreniminde ve dili kusursuz kullanmada dil bilgisi öğretimi hep tartışma konusu olmuştur. Kimilerine göre Türkçe öğretimi içerisinde önemli bir yer teşkil eden dil bilgisi öğretimi, kimileri için aynı önemi arz etmemiştir. Bu düşünceden hareketle bu çalışmada dil bilgisi konuları içerisinde önemli bir yer oluşturan fiilimsi gruplarını inceleyerek dil bilgisi öğretiminin önemine değinilmiştir.Bu çalışma hazırlanırken öncelikle Türkiye Türkçesinde bu konu hakkında araştırma yapan araştırmacıların eserleri incelenmiş fiilimsi gruplarının adlandırılmasında en çok kullanılan terimler esas alınmıştır. Ardından eserde yer alan cümleler tek tek incelenerek tahlilleri yapılmış ve bu cümlelerdeki fiilimsi grupları tespit edilmiştir. Son olarak eserde yer alan fiilimsi gruplarının sayısı ortaya konarak bir çıkarıma varılmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractThis study contains an analysis of verbal groups in Tarık BUĞRA's Yarın Diye Bir Şey Yoktur story. In the study, firstly the opinions of the researchers about each verbal groups were given. Later, the verbal groups in the work were tried to determine. In the conclusion of the study, the importance of studying Turkish teaching were mentioned by giving the distribution of the verbal groups which are essential for the examination.Teaching grammar in language teaching and using the language flawlessly has always been a matter of debate. While teaching grammar constitutes an important place in Turkish Language Teaching for some people, it doesn't have the same importance for others. Considering this, in this study, the importance of the teaching of grammar is examined by examining the verbal groups which constitute an important place in the linguistic information subjects.While this work is being prepared, the works of researchers who research on this subject in Turkey Turkish have been examined firstly, and the terms used in naming the verbal groups are taken as basis. Then, the sentences in the story were examined one by one and the verbal groups in these sentences were identified. Finally, the number of verbal groups in the work has been determined to make a deduction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTarık Buğra`nın `Yarın Diye Bir Şey Yoktur` adlı hikaye kitabındaki fiilimsilerin tespiti ve Türkçe öğretimi açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDetermination gerundials take place in the storybook named `Yarın Diye Bir Şey Yoktur` of Tarık Buğra and assesment in term of Turkish
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-14
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBuğra, Tarık
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmVerbals
dc.identifier.yokid10092094
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityCUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515458
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess