6. 7. ve 8. sınıf fen ve teknoloji derslerinde yer alan kavramların öğretmen kılavuzu kitapları, ders kitapları, öğrenci çalışma kitapları ve seviye belirleme sınavı analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ders kitapları, çağın yeni gelişmelerine rağmen ülkemizde öğrenci ve öğretmenlerin ortak kullandıkları birincil ders materyalidir. Ders kitapları, öğretim programındaki kazanımları öğrenciye kazandırmayı amaçlayan eğitim-öğretimin vazgeçilmez aracıdır. Bu çalışmanın amacı, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı 6., 7. ve 8. sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Kitap Setinde (Öğretmen Kılavuz Kitabı, Öğrenci Ders Kitabı, Öğrenci Çalışma Kitabı) ve 2008-2012 yılları arası Seviye Belirleme Sınavı?nda Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında bulunan anahtar kavramların ne ölçüde yansıdığı ve uyumluluğu incelenmiştir. Anahtar kavramların kullanım sıklıkları belirlenerek kavramların sınıf düzeyine göre sarmallığı araştırılmıştır. Anahtar kavramlarının Fen ve Teknoloji Kitap Setinde ve Seviye Belirleme Sınavı?nda uyumluluğu eğitim öğretimin bütünlüğü, eksikliklerin giderilmesi ve düzenlenmesi noktasında bilgi verebilir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılarak doküman incelemesi yapılmıştır. Ünitelerde bulunan anahtar kavramların incelenen kitaplarda ve Seviye Belirleme Sınavında kullanma sıklıkları bulunmuş, veriler tablolaştırılarak frekans ve yüzde dağılımları yapılarak yorumlanmıştır. İncelenen ünitelerde bazı anahtar kavramların ünitelerde ortak kavram olarak yer aldığı ve bu kavramların sarmal bir yapıda kullanıldığı gözlenmiştir. Programda verilen anahtar kavramlar Fen ve Teknoloji Dersi Kitap Setiyle Seviye Belirleme Sınavında bazı ünitelerde uyumlu olduğu bazı ünitelerde bu uyumun daha az olduğu gözlenmiştir. İncelenen dokümanlar sonuçlar halinde verilmiştir.Anahtar Kavramlar: Ders Kitabı, Seviye Belirleme Sınavı, Sarmallık İlkesi, Anahtar Kavramlar Course books are the primary materials used collectively by the teachers and students in our country despite the recent developments in our century. Course books are the indispensable materials which intend students to acquire curriculam attainments.The aim of this study is to analyse the level of the usage and appropriateness of key concepts of Science Curriculam in 6th, 7th, 8th grade Science Book Set ( Teacher?s Book, Course Book, Work Book) of 2012-2013 academic year and in High School Entrance Exam (SBS) between 2008 and 2012. The frequency of the usage of key concepts have been determined and the helical of these concepts across grade levels have been examined. Appropriateness of key concepts in Science Book Set and High School Entrance Exam (SBS) is able to give information about the unity of education and for supplying the deficiencies. In this study, descriptive survey research model was used and documentation were analysed. The frequency of the usage of units? key concepts in Science Book Set and High School Entrance Exam (SBS) has been found out and the data have been transformed into tables and interpreted according to frequency and percantages. Having analysed the units, it has been observed that some key concepts have been common concepts and the usage of these concepts has been helical. It has been observed that key concepts in some units of the curriculam are appropriate to Science Book Set and High School Entrance Exam (SBS) but this appropriateness has been observed less in some units. Examined documentation have been given as results.Key concepts: Course Book, High School Entrance Exam, Helical Principle, Key Concepts
Collections