Hazır giyim sektöründe marka imajının çevrim içi satın alma kararına etkisi: Y kuşağı üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, marka imajının internetten hazır giyim ürünleri satın alma kararına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinde öğrenim gören ve farklı meslek yüksekokullarında bulunan öğrencilere uygulanmıştır. Anketler yüzyüze görüşme ile yapılmış ve 2 ay içerisinde 524 katılımcıya ulaşılmıştır. Bu yolla elde edilen verileri değerlendirmek için faktör, korelasyon ve regresyon analizlerinden, daha sonra ise t-testi ve ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; marka imajının çevrim içi satın alma kararı üzerinde pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of the study is to investigate the effect of brand image on the decision to purchase ready-made clothing products online. For this purpose, a survey was used as a data collection tool. The survey was applied to the students studying at different vocational schools of higher education in Bolu Abant Izzet Baysal University. The surveys were conducted through face-to-face interviews and within 2 months, 524 participants were reached. In order to evaluate the obtained data, factor analyzes, correlation and regression analyzes were completed in the first stage and then t-test and ANOVA analyzes were conducted. As a result of the analysis, it is concluded that the brand image has a positive and statistically significant effect on the online purchasing decision.
Collections