Show simple item record

dc.contributor.advisorTopuz, Yusuf Volkan
dc.contributor.authorÖztürk, Süleyman Ender
dc.date.accessioned2021-05-07T08:38:00Z
dc.date.available2021-05-07T08:38:00Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597636
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, marka imajının internetten hazır giyim ürünleri satın alma kararına etkisini araştırmaktır. Bu amaçla çalışmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesinde öğrenim gören ve farklı meslek yüksekokullarında bulunan öğrencilere uygulanmıştır. Anketler yüzyüze görüşme ile yapılmış ve 2 ay içerisinde 524 katılımcıya ulaşılmıştır. Bu yolla elde edilen verileri değerlendirmek için faktör, korelasyon ve regresyon analizlerinden, daha sonra ise t-testi ve ANOVA analizlerinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; marka imajının çevrim içi satın alma kararı üzerinde pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the study is to investigate the effect of brand image on the decision to purchase ready-made clothing products online. For this purpose, a survey was used as a data collection tool. The survey was applied to the students studying at different vocational schools of higher education in Bolu Abant Izzet Baysal University. The surveys were conducted through face-to-face interviews and within 2 months, 524 participants were reached. In order to evaluate the obtained data, factor analyzes, correlation and regression analyzes were completed in the first stage and then t-test and ANOVA analyzes were conducted. As a result of the analysis, it is concluded that the brand image has a positive and statistically significant effect on the online purchasing decision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHazır giyim sektöründe marka imajının çevrim içi satın alma kararına etkisi: Y kuşağı üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe effect of brand image on online purchase decisions in ready-made clothing sector: A study conducted on generation Y
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10294896
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589502
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess