Otantik filmlerden alınmış video kliplerin dinlediğini anlama açısından İngilizce öğretiminde kullanılabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın genel amacı, İngilizce öğretiminde video derslerinde otantik filmlerin kullanılmasının öğrencilerin dinlediğini anlama becerilerine katkısının olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, 2011?2012 eğitim öğretim yılında Türkiye?nin Batı Karadeniz bölgesindeki bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Zorunlu Hazırlık Programı alt-orta (B) kuru seviyesinde öğrenim gören 126 öğrenci (73 kız, 53 erkek) ile yürütülmüştür. Öğrenciler otantik filmlerden kategorilendirilerek kesilmiş, sadece Geniş Zaman (Simple Present Tense) dilbilgisi yapısını içeren cümleleri Moodle programı üzerinden üniversitenin intranet ağının sağlandığı bir laboratuvarda bilgisayar ortamında izlemiş ve dinlemişlerdir.Araştırmada, yarı deneysel araştırma desenlerinden Faktöriyel Dizayn kullanılmıştır. Bu araştırma deseninin tercih edilmesinin amacı, farklı deneysel uygulamaların etkilerini deney grupları üzerinde gözlemlemektir. Faktöriyel araştırma deseni uygulanarak farklı kategorilerdeki otantik filmlerinden alınan farklı uzunluklardaki parçaların, öğrencilerin dinlediğini anlama başarısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın sonunda otantik filmlerinin kategorileri arasında öğrenci başarısı açısından anlamlı düzeyde farklılık olmadığı,ancak otantik filmlerinden alıntılanan video kliplerdeki konuşma metinlerinin uzunluğuna bağlı olarak, kısa klipler lehine anlamlı farklılık olduğu; her film kategorisindeki uzun repliklerde erkekler lehine anlamlı farklılık olduğu ayrıca öğrencilerin otantik filmlerden alınan kesitlerin dinleme becerilerine olan katkısının olumlu olduğu sonuçlarına varılmıştır. The general purpose of this research is to examine whether using feature films in video lessons has an effect on the development of listening skills of students or not.The research has been made at one of the state universities having a preparatory program in Black Sea region of Turkey with the 126 students (73 female, 53 male) attending lower-intermediate (B) level English classes. The students watched and listened only the sentences, taken from categorized feature films and formed by (Simple present Tense) structure, on Moodle program in a computer laboratory providing intranet. In the research, the Factorial Research Design, one of the quasi-experimental designs, was used. The reason of choosing this research design was to observe the effects of different experimental applications on experiment groups. The effects of the film parts taken from different categories and with different lengths of feature films were tested on students? listening skills ability by using Factorial Research Design. At the end of the research, categories of the films didn?t make statistically significant difference on the success of the students; there were a statistically significant difference in favour of short replicas; there was a statistically significant difference in favour of male students in each film categories with long length; besides, the opinions of the students were positive about the contribution of the film parts taken from feature films for the development of their listening skills.
Collections