Show simple item record

dc.contributor.advisorParmaksız, Ramazan Şükrü
dc.contributor.authorTekin, İnan
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:29Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597390
dc.description.abstractAraştırmanın genel amacı, İngilizce öğretiminde video derslerinde otantik filmlerin kullanılmasının öğrencilerin dinlediğini anlama becerilerine katkısının olup olmadığını araştırmaktır. Çalışma, 2011?2012 eğitim öğretim yılında Türkiye?nin Batı Karadeniz bölgesindeki bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Zorunlu Hazırlık Programı alt-orta (B) kuru seviyesinde öğrenim gören 126 öğrenci (73 kız, 53 erkek) ile yürütülmüştür. Öğrenciler otantik filmlerden kategorilendirilerek kesilmiş, sadece Geniş Zaman (Simple Present Tense) dilbilgisi yapısını içeren cümleleri Moodle programı üzerinden üniversitenin intranet ağının sağlandığı bir laboratuvarda bilgisayar ortamında izlemiş ve dinlemişlerdir.Araştırmada, yarı deneysel araştırma desenlerinden Faktöriyel Dizayn kullanılmıştır. Bu araştırma deseninin tercih edilmesinin amacı, farklı deneysel uygulamaların etkilerini deney grupları üzerinde gözlemlemektir. Faktöriyel araştırma deseni uygulanarak farklı kategorilerdeki otantik filmlerinden alınan farklı uzunluklardaki parçaların, öğrencilerin dinlediğini anlama başarısı üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Araştırmanın sonunda otantik filmlerinin kategorileri arasında öğrenci başarısı açısından anlamlı düzeyde farklılık olmadığı,ancak otantik filmlerinden alıntılanan video kliplerdeki konuşma metinlerinin uzunluğuna bağlı olarak, kısa klipler lehine anlamlı farklılık olduğu; her film kategorisindeki uzun repliklerde erkekler lehine anlamlı farklılık olduğu ayrıca öğrencilerin otantik filmlerden alınan kesitlerin dinleme becerilerine olan katkısının olumlu olduğu sonuçlarına varılmıştır.
dc.description.abstractThe general purpose of this research is to examine whether using feature films in video lessons has an effect on the development of listening skills of students or not.The research has been made at one of the state universities having a preparatory program in Black Sea region of Turkey with the 126 students (73 female, 53 male) attending lower-intermediate (B) level English classes. The students watched and listened only the sentences, taken from categorized feature films and formed by (Simple present Tense) structure, on Moodle program in a computer laboratory providing intranet. In the research, the Factorial Research Design, one of the quasi-experimental designs, was used. The reason of choosing this research design was to observe the effects of different experimental applications on experiment groups. The effects of the film parts taken from different categories and with different lengths of feature films were tested on students? listening skills ability by using Factorial Research Design. At the end of the research, categories of the films didn?t make statistically significant difference on the success of the students; there were a statistically significant difference in favour of short replicas; there was a statistically significant difference in favour of male students in each film categories with long length; besides, the opinions of the students were positive about the contribution of the film parts taken from feature films for the development of their listening skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOtantik filmlerden alınmış video kliplerin dinlediğini anlama açısından İngilizce öğretiminde kullanılabilirliği
dc.title.alternativeThe usability of video clips taken from feature films from the points of listening in English lessons
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10005634
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345316
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess