Eleştirel okuma uygulamalarının kullanıldığı fen öğretiminin öğrenme ürünlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Çalışmanın amacı; eleştirel okuma uygulamalarının kullanıldığı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma becerileri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.2011-2012 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Zonguldak'ta Merkez Gazi Ortaokulunda gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, 8. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrencilerle, eleştirel okuma uygulamalarının kullanıldığı etkinlikler çerçevesinde dersler işlenirken; kontrol grubundaki öğrencilerle müfredatın öngördüğü şekilde dersler işlenmiştir. Deneysel işlem toplam 10 hafta sürmüştür. Araştırma, yarı deneysel bir çalışma olup, ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için kullanılan nicel veriler; akademik başarı testi, eleştirel düşünme düzey X testi ve eleştirel okuma ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler, SPSS paket istatistik programı analizlerinden bağımlı ve bağımsız t testi ile değerlendirilerek bulgular ortaya konmuştur. Çalışmanın sonunda nicel verilere dayanılarak deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre; akademik başarı, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma becerileri açısından anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the effects of critical reading practice which is used in science teaching on academic achievements, critical thinking and reading skills of students.The research was conducted in spring term of 2011- 2012 academic year at Zonguldak Merkez Gazi Secondary School and the working group of the research is the 8th grade students. While the courses with the experimental group were done within the framework of activities using the critical reading applications, classes with the control group were done as prescribed by the curriculum. The study lasted for 10 weeks. It is a semi-experimental study and pre-test and post-test control group design was used in this study. The quantitative data used to test the hypothesis of the study was obtained by academic achievement test, X level test of critical thinking and critical reading. The dependent and independent t-test were used to analyze the data obtained from the study and then the findings were revealed. At the end of the study, according to the quantitative date the experimental group students were determined to be significantly more successful in terms of academic achievement, critical reading and critical thinking skills than control group students.
Collections