Show simple item record

dc.contributor.advisorKoray, Özlem
dc.contributor.authorAkin, Ferdi
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:21Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597358
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Çalışmanın amacı; eleştirel okuma uygulamalarının kullanıldığı fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma becerileri üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.2011-2012 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Zonguldak'ta Merkez Gazi Ortaokulunda gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu, 8. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrencilerle, eleştirel okuma uygulamalarının kullanıldığı etkinlikler çerçevesinde dersler işlenirken; kontrol grubundaki öğrencilerle müfredatın öngördüğü şekilde dersler işlenmiştir. Deneysel işlem toplam 10 hafta sürmüştür. Araştırma, yarı deneysel bir çalışma olup, ön test- son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için kullanılan nicel veriler; akademik başarı testi, eleştirel düşünme düzey X testi ve eleştirel okuma ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler, SPSS paket istatistik programı analizlerinden bağımlı ve bağımsız t testi ile değerlendirilerek bulgular ortaya konmuştur. Çalışmanın sonunda nicel verilere dayanılarak deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre; akademik başarı, eleştirel düşünme ve eleştirel okuma becerileri açısından anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of critical reading practice which is used in science teaching on academic achievements, critical thinking and reading skills of students.The research was conducted in spring term of 2011- 2012 academic year at Zonguldak Merkez Gazi Secondary School and the working group of the research is the 8th grade students. While the courses with the experimental group were done within the framework of activities using the critical reading applications, classes with the control group were done as prescribed by the curriculum. The study lasted for 10 weeks. It is a semi-experimental study and pre-test and post-test control group design was used in this study. The quantitative data used to test the hypothesis of the study was obtained by academic achievement test, X level test of critical thinking and critical reading. The dependent and independent t-test were used to analyze the data obtained from the study and then the findings were revealed. At the end of the study, according to the quantitative date the experimental group students were determined to be significantly more successful in terms of academic achievement, critical reading and critical thinking skills than control group students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEleştirel okuma uygulamalarının kullanıldığı fen öğretiminin öğrenme ürünlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of science teaching using the critical reading practice on learning products
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10059015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385442
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess