Ters-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ters-yüz sınıf modelinin İngilizce öğretiminde öğrencilerin yeni bir dil bilgisi yapısını öğrenme becerileri ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, araştırma 2015-2016 akademik yılı güz döneminde, Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nun beş farklı İngilizce hazırlık sınıfında öğrenim gören toplam 56 öğrenci üzerinde, İngilizce dil bilgisi dersi kapsamında, 6 haftayı kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup belirlenmiş; dersler, deney grubundaki öğrencilerle `Ters-Yüz Sınıf` modeliyle işlenirken, kontrol grubunda geleneksel yöntemle işlenmiştir. Araştırmada, yarı deneysel araştırma modellerinden denk olmayan kontrol gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi ve İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği çalışmanın başında ön-test, çalışma sonunda ise son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, `Ters-Yüz Sınıf` modelinin öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerinde geleneksel yönteme göre anlamlı derecede olumlu yönde etkili olduğu saptanmıştır. The aim of this study is to investigate the effect of Flipped Classroom model on students' learning a new grammar structure and their attitudes towards the English course. For this aim, the study was carried out for 6 weeks with 56 students studying in five different preparatory classes at Bülent Ecevit University Foreign Languages School in the fall term of 2015-2016 academic year. In the study, two different groups were defined as the experimental group and the control group. During the courses, 'Flipped Classroom' model was used for the students in the experimental group while traditional method was used in the control group. In the study, 'non-equivalent control groups pre-test post-test model' was used. As instruments, an achievement test and an attitude scale towards the English course were used. The achievement test and attitude scale were applied as pre-test and post-test. As a result, it was found that 'Flipped Classroom' model is significantly and positively more effective on students' academic achievements and attitudes than traditional method.
Collections