Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ali
dc.contributor.authorSağlam, Duygu
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:14Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597329
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ters-yüz sınıf modelinin İngilizce öğretiminde öğrencilerin yeni bir dil bilgisi yapısını öğrenme becerileri ve İngilizce dersine yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu amaçla, araştırma 2015-2016 akademik yılı güz döneminde, Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nun beş farklı İngilizce hazırlık sınıfında öğrenim gören toplam 56 öğrenci üzerinde, İngilizce dil bilgisi dersi kapsamında, 6 haftayı kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup belirlenmiş; dersler, deney grubundaki öğrencilerle `Ters-Yüz Sınıf` modeliyle işlenirken, kontrol grubunda geleneksel yöntemle işlenmiştir. Araştırmada, yarı deneysel araştırma modellerinden denk olmayan kontrol gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi ve İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi ve tutum ölçeği çalışmanın başında ön-test, çalışma sonunda ise son-test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, `Ters-Yüz Sınıf` modelinin öğrencilerin başarıları ve tutumları üzerinde geleneksel yönteme göre anlamlı derecede olumlu yönde etkili olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of Flipped Classroom model on students' learning a new grammar structure and their attitudes towards the English course. For this aim, the study was carried out for 6 weeks with 56 students studying in five different preparatory classes at Bülent Ecevit University Foreign Languages School in the fall term of 2015-2016 academic year. In the study, two different groups were defined as the experimental group and the control group. During the courses, 'Flipped Classroom' model was used for the students in the experimental group while traditional method was used in the control group. In the study, 'non-equivalent control groups pre-test post-test model' was used. As instruments, an achievement test and an attitude scale towards the English course were used. The achievement test and attitude scale were applied as pre-test and post-test. As a result, it was found that 'Flipped Classroom' model is significantly and positively more effective on students' academic achievements and attitudes than traditional method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTers-yüz sınıf modelinin İngilizce dersinde öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of flipped classroom model on the academic achievements and attitudes of students in English language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmHigh school
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10130140
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451810
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess