Evrensel tasarıma dayalı öğretimin öğrencilerin İngilizce dersindeki akademik başarısına ve öz düzenleme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, evrensel tasarıma dayalı öğretimin İngilizce öğretiminde öğrencilerin yeni bir dil bilgisi yapısını öğrenme becerileri ve öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde, Gülüç İbrahim İzmirli Anadolu Lisesi'nin iki farklı 10. sınıfında öğrenim gören toplam 64 öğrenci üzerinde 12 haftayı kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup belirlenmiştir. Deney grubunda `Evrensel Tasarıma Dayalı Öğretim` gerçekleştirilirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yarı deneysel araştırma modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi ve öz düzenleme beceri ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi ve öz düzenleme beceri ölçeği çalışmanın başında ön-test, çalışma sonunda ise son-test olarak deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, `Evrensel Tasarıma Dayalı Öğretim` modelinin öğrencilerin başarıları, öz düzenleme becerileri üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu saptanmıştır. The aim of this study is to investigate the effect of Universal Design For Learning on students' learning a new grammar structure and self regulation skills in the English course. For this target, the study was carried out for 12 weeks with 64 students studying in two different 10th grade classes at Gülüç İbrahim İzmirli Anatolian High School in the spring term of 2015-2016 academic year. In the study, two different groups were defined as the experimental group and the control group. During the courses, 'Universal Design For Learning' was used for the students in the experimental group while traditional method was conducted in the control group. In the study, 'non-equivalent control groups pre-test post-test model' was utilized. As instruments, an achievement test and self regulation scale were employed. The achievement test and self regulation scale were applied as pre-test and post-test. As a consequence, it was ascertained that 'Universal Design For Learning' model is significantly and positively more effective on students' academic achievements and self regulation alike than traditional method.
Collections