Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Ali
dc.contributor.authorYüzlü, Muhammet Yaşar
dc.date.accessioned2021-05-07T08:34:06Z
dc.date.available2021-05-07T08:34:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/597294
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, evrensel tasarıma dayalı öğretimin İngilizce öğretiminde öğrencilerin yeni bir dil bilgisi yapısını öğrenme becerileri ve öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışma 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde, Gülüç İbrahim İzmirli Anadolu Lisesi'nin iki farklı 10. sınıfında öğrenim gören toplam 64 öğrenci üzerinde 12 haftayı kapsayacak şekilde yürütülmüştür. Araştırmada deney ve kontrol grubu olmak üzere iki farklı grup belirlenmiştir. Deney grubunda `Evrensel Tasarıma Dayalı Öğretim` gerçekleştirilirken, kontrol grubunda geleneksel öğretim gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yarı deneysel araştırma modellerinden eşitlenmemiş kontrol gruplu ön-test son-test modeli kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak başarı testi ve öz düzenleme beceri ölçeği kullanılmıştır. Başarı testi ve öz düzenleme beceri ölçeği çalışmanın başında ön-test, çalışma sonunda ise son-test olarak deney ve kontrol grubu öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, `Evrensel Tasarıma Dayalı Öğretim` modelinin öğrencilerin başarıları, öz düzenleme becerileri üzerinde geleneksel öğretime göre daha etkili olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of Universal Design For Learning on students' learning a new grammar structure and self regulation skills in the English course. For this target, the study was carried out for 12 weeks with 64 students studying in two different 10th grade classes at Gülüç İbrahim İzmirli Anatolian High School in the spring term of 2015-2016 academic year. In the study, two different groups were defined as the experimental group and the control group. During the courses, 'Universal Design For Learning' was used for the students in the experimental group while traditional method was conducted in the control group. In the study, 'non-equivalent control groups pre-test post-test model' was utilized. As instruments, an achievement test and self regulation scale were employed. The achievement test and self regulation scale were applied as pre-test and post-test. As a consequence, it was ascertained that 'Universal Design For Learning' model is significantly and positively more effective on students' academic achievements and self regulation alike than traditional method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEvrensel tasarıma dayalı öğretimin öğrencilerin İngilizce dersindeki akademik başarısına ve öz düzenleme becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of universal design for learning on the academic achievement and self regulation skills in English course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-11
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmUniversal design
dc.subject.ytmInstructional design
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.identifier.yokid10136151
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451803
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess