Özengen flüt eğitimi kaynak kitaplarına ilişkin öğretmen görüşleri doğrultusunda model kitap önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, özengen flüt eğitiminde kullanılan kaynak kitaplara ilişkinöğretmen görüşlerini saptamak ve bu doğrultuda amaca ve hedef kitlenin özelliklerine uygunuygulanabileceği düşünülen model bir kaynak kitap önerisi hazırlamak amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'nin farklı şehirlerinde, farklı yaş gruplarındanöğrencilere aktif olarak özengen flüt eğitimi vermekte olan, araştırmaya gönüllü 47öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada; çalışma grubuna, kişisel bilgiler, halenkullanılmakta olan flüt eğitimi kaynak kitaplarına ilişkin sorular ve oluşturulmakistenen kaynak kitap içeriğine ilişkin ifadeler olmak üzere üç bölümden oluşan biranket uygulanmıştır.Araştırmanın sonucuna göre, öğretmenler, Türkiye'de özengen flüt eğitimineyönelik kaynak kitap eksikliğinin olduğunu ve mevcut kitapların da özengen eğitimidestekleyici nitelikte olmadığını ifade etmişlerdir. Bu amaçla, öğretmenlerin ihtiyaçlarınauygun ve Türk kültürüne uyumlu bir model kaynak kitap önerisi sunulmuştur. Purposes of this study were to (a) determine teachers' considerations aboutsourcebooks that used in flute education and (b) propose a model sourcebook according tothe characteristic of intended audience and their objective. Participants were teachers (N =47) who were actively teaching flute lessons to students from various age groups fromdifferent cities of Turkey. In the study, teachers have implemented a three-part surveyincluding personal information, questions about current source books being used andpreferences about the content of the sourcebook to be created.According to the findings, teachers indicated that current sourcebooks were notsuitable for amateur flute education and there was a lack of published sourcebook pertainingto amateur flute education in Turkey. Thus, a model sourcebook including Turkish musicalpieces was proposed to meet the requirements of teachers.
Collections