Show simple item record

dc.contributor.advisorDurak, Yavuz
dc.contributor.authorÜnal, Şefika Burcu
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:57Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596199
dc.description.abstractBu araştırmada, özengen flüt eğitiminde kullanılan kaynak kitaplara ilişkinöğretmen görüşlerini saptamak ve bu doğrultuda amaca ve hedef kitlenin özelliklerine uygunuygulanabileceği düşünülen model bir kaynak kitap önerisi hazırlamak amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'nin farklı şehirlerinde, farklı yaş gruplarındanöğrencilere aktif olarak özengen flüt eğitimi vermekte olan, araştırmaya gönüllü 47öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada; çalışma grubuna, kişisel bilgiler, halenkullanılmakta olan flüt eğitimi kaynak kitaplarına ilişkin sorular ve oluşturulmakistenen kaynak kitap içeriğine ilişkin ifadeler olmak üzere üç bölümden oluşan biranket uygulanmıştır.Araştırmanın sonucuna göre, öğretmenler, Türkiye'de özengen flüt eğitimineyönelik kaynak kitap eksikliğinin olduğunu ve mevcut kitapların da özengen eğitimidestekleyici nitelikte olmadığını ifade etmişlerdir. Bu amaçla, öğretmenlerin ihtiyaçlarınauygun ve Türk kültürüne uyumlu bir model kaynak kitap önerisi sunulmuştur.
dc.description.abstractPurposes of this study were to (a) determine teachers' considerations aboutsourcebooks that used in flute education and (b) propose a model sourcebook according tothe characteristic of intended audience and their objective. Participants were teachers (N =47) who were actively teaching flute lessons to students from various age groups fromdifferent cities of Turkey. In the study, teachers have implemented a three-part surveyincluding personal information, questions about current source books being used andpreferences about the content of the sourcebook to be created.According to the findings, teachers indicated that current sourcebooks were notsuitable for amateur flute education and there was a lack of published sourcebook pertainingto amateur flute education in Turkey. Thus, a model sourcebook including Turkish musicalpieces was proposed to meet the requirements of teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÖzengen flüt eğitimi kaynak kitaplarına ilişkin öğretmen görüşleri doğrultusunda model kitap önerisi
dc.title.alternativeModel book recommendation for amateur flute education based on teachers 'views about resource books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-23
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmFlute
dc.subject.ytmTeachers guidebooks
dc.subject.ytmGuide book
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10254833
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554759
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess