Üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik özellikleri ve yetersizlik duygusu arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik özellikleri ile yetersizlik duygusu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amacın yanı sıra, mükemmeliyetçilik özelliklerinin; cinsiyet, sınıf düzeyi, kardeş sayısı, doğum sırası, algılanan sosyo-ekonomik düzey, algılanan akademik başarı gibi kişisel ve demografik özellikler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ve betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi yaş ortalaması 21 olan 672 üniversite öğrencisinden (485 kadın, 187 erkek) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği, Yetersizlik Duygusu Ölçeği ve Kişisel-Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde mükemmeliyetçilik özelliklerinin kişisel ve demografik özelliklere göre karşılaştırılmasında t testi ve ANOVA tekniği, mükemmeliyetçilik özellikleri ile yetersizlik duygusu arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla ise Pearson korelasyon testi ve çoklu aşamalı regresyon testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin mükemmeliyetçilik özelliklerinin kişisel ve demografik özelliklerden cinsiyet, sınıf düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve algılanan akademik başarıya göre farklılık gösterdiği, ancak kardeş sayısı ve doğum sırasına göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Ayrıca üniversite öğrencilerinin mükemmeliyetçilik özellikleri ile yetersizlik duyguları arasında pozitif orta düzey bir ilişki olduğu ve yetersizlik duygusunun mükemmeliyetçilik özelliğinin pozitif bir yordayıcısı olduğu bulunmuştur. The main aim of the study was to examine the relationship between the perfectionism and inferiority feeling of undergraduate students. In addition, it was aimed to examine the perfectionism of undergarduate students according to some personal and demographic variables such as gender, grade level, number of siblings, birth order, perceived socio-economic level, and perceived academic achievement.In this study, a relational and descriptive survey model, one of quantitative research methods was used. The population of study consisted of 672 university students (485 female, 187 male) with mean ages was 21. In this study; Frost Multidimensional Perfectionism Scale, Inferiority Feeling Scale and Personel-Demographic Information Form were used to collect data. For the analysis of data, the independent sample t test and ANOVA were used for group comparisons according to personal and demographical qualities and Pearson correlation test and multiple hierarchical regression test were used to determine the relations between perfectionism and inferiority feeling.As a result of the study, it was found that the perfectionism of undergraduate students differentiated according to gender, grade, perceived socio-economic level and perceived academic achievement. In addition, there was a positive medium correlation between perfectionism and inferiority feeling of undergraduate students. It was also found that the inferiority feeling was a positive predictor of perfectionism.
Collections