Show simple item record

dc.contributor.advisorDeniz Yöndem, Zeynep
dc.contributor.authorBahtiyar, Muhammed
dc.date.accessioned2021-05-07T08:17:35Z
dc.date.available2021-05-07T08:17:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/596105
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, üniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik özellikleri ile yetersizlik duygusu arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amacın yanı sıra, mükemmeliyetçilik özelliklerinin; cinsiyet, sınıf düzeyi, kardeş sayısı, doğum sırası, algılanan sosyo-ekonomik düzey, algılanan akademik başarı gibi kişisel ve demografik özellikler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ve betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi yaş ortalaması 21 olan 672 üniversite öğrencisinden (485 kadın, 187 erkek) oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak; Frost Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği, Yetersizlik Duygusu Ölçeği ve Kişisel-Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde mükemmeliyetçilik özelliklerinin kişisel ve demografik özelliklere göre karşılaştırılmasında t testi ve ANOVA tekniği, mükemmeliyetçilik özellikleri ile yetersizlik duygusu arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla ise Pearson korelasyon testi ve çoklu aşamalı regresyon testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin mükemmeliyetçilik özelliklerinin kişisel ve demografik özelliklerden cinsiyet, sınıf düzeyi, algılanan sosyo-ekonomik düzey ve algılanan akademik başarıya göre farklılık gösterdiği, ancak kardeş sayısı ve doğum sırasına göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Ayrıca üniversite öğrencilerinin mükemmeliyetçilik özellikleri ile yetersizlik duyguları arasında pozitif orta düzey bir ilişki olduğu ve yetersizlik duygusunun mükemmeliyetçilik özelliğinin pozitif bir yordayıcısı olduğu bulunmuştur.
dc.description.abstractThe main aim of the study was to examine the relationship between the perfectionism and inferiority feeling of undergraduate students. In addition, it was aimed to examine the perfectionism of undergarduate students according to some personal and demographic variables such as gender, grade level, number of siblings, birth order, perceived socio-economic level, and perceived academic achievement.In this study, a relational and descriptive survey model, one of quantitative research methods was used. The population of study consisted of 672 university students (485 female, 187 male) with mean ages was 21. In this study; Frost Multidimensional Perfectionism Scale, Inferiority Feeling Scale and Personel-Demographic Information Form were used to collect data. For the analysis of data, the independent sample t test and ANOVA were used for group comparisons according to personal and demographical qualities and Pearson correlation test and multiple hierarchical regression test were used to determine the relations between perfectionism and inferiority feeling.As a result of the study, it was found that the perfectionism of undergraduate students differentiated according to gender, grade, perceived socio-economic level and perceived academic achievement. In addition, there was a positive medium correlation between perfectionism and inferiority feeling of undergraduate students. It was also found that the inferiority feeling was a positive predictor of perfectionism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde mükemmeliyetçilik özellikleri ve yetersizlik duygusu arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe invastigation of the relationship between perfectionism and inferiority feeling of undergraduate students according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-04
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10277039
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid573800
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess