Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Hakan
dc.contributor.authorAltunsaray, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-07T07:51:23Z
dc.date.available2021-05-07T07:51:23Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/595550
dc.description.abstractAraştırmanın amacı otel müşterilerinin algıladıkları kalite düzeyinin ölçülmesinde hiyerarşik kalite modelinin kullanılıp kullanılmayacağının belirlenmesidir. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için ?Hiyerarşik Kalite Modeli Ölçeği? yardımıyla Marmara Bölgesi'nde hizmet veren otellerin 150 bireysel müşterisinden veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda; etkileşim kalitesi faktörünün etkileşim genel ortalaması üzerindeki etkisine ilişkin modelin istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmektedir. Alan kalitesi faktörünün alan genel ortalaması üzerindeki etkisine ilişkin modelinde istatistiksel olarak anlamlı olduğu saptanmıştır. Çıktı kalitesi faktörünün çıktı kalitesi genel ortalaması üzerindeki etkisine ilişkin modelde istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Etkileşim, alan ve çıktı kalitesi faktörlerinin algılanan genel hizmet kalitesi ortalaması üzerindeki etkisine ilişkin model de istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Tatmin değişkeninin algılanan hizmet genel ortalaması üzerindeki etkisine ilişkin model de istatistiksel olarak anlamlıdır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether hierarchical quality model could be used to explain the quality perceptions of hotel customers. `Hierarchical Quality Model Scale` is used to achieve this main goal. The study is applied to five-star Hotel's customers in the province of Marmara region 150 hotel customers are used as sample. The findings from the study; it?s seen that the model related to the effect to interaction guality factor on general average of interaction is statistically meaningful. It is determined that the model concerning the effect of area quality factor on the general average of the area is statistically meaningful. It is also determined that the model concerning the effect of output quality factor on the general average of the output is statistically meaningful, too. The model concerning the effect of interaction, area, and output quality factors on the general perceived service quality average is also found statistically meaningful. The model concerning the effect of the satisfaction variable on the general perceived service quality average is found statistically meaningful, too.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHiyerarşik kalite modeli uygulanarak otel müşterilerinin algıladıkları kalite düzeyinin açıklanması ve Marmara bölgesi örnek uygulaması
dc.title.alternativeA study related to the state if hierarchical quality model has an effect on measuring perceived quality level of hotel customers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHierarchical model
dc.subject.ytmHierarchy
dc.subject.ytmQuality models
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmMarmara region
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHierarchical quality model
dc.subject.ytmCustomer perception
dc.subject.ytmCustomers
dc.identifier.yokid440106
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid320008
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess