Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları konusunda üniversite öğrencilerinin bilgi ve algı düzeylerinin ölçülmesi: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Globalleşme ve bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmesi sonucunda işletmeler uluslararası yatırımlara yönelmiştir. Farklı ülkelere yatırım yapan işletmeler, hem yatırımyaptıkları ülkelerin muhasebe uygulamalarına, hem de kendi ülkelerinin muhasebeuygulamalarına göre mali tablo hazırlamak zorunluluğunda kalmışlardır. Bu nedenledünya da birçok ülke, finansal tablolarını açık, şeffaf, güvenilir ve karşılaştırılabilir,ihtiyaca uygun anlaşılabilir olması için uluslar arası muhasebe standartlarını, muhasebeuygulamaları ile yakınsama eğilimine girmiştir. Türkiye'de de Türk Ticaret Kanunuuyarınca 01.01.2013 tarihi itibariyle de tüm işletmeler muhasebe kayıtlarını ve bukayıtlara göre hazırladıkları mali tablolarını, Türkiye Muhasebe/Finansal Raporlamatemelinde hazırlanan muhasebe standartlarının doğru şekilde uygulanabilmesinde hemmeslek mensuplarının hem de muhasebe mesleğini icra etmeyi düşünenöğrencilerimizin eğitimi son derece önem arz etmektedir. Uluslar arası MuhasebeStandartları mevcut uygulamalardan tamamen farklı ve sürekli gelişen bir yapıdadır.1994 yılında yürürlüğü giren Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği ve TekdüzenHesap planı nasıl tüm muhasebe uygulamaları, eğitimi ve literatürünü köktendeğiştirdiyse, bu standartların uygulaması da böyle bir değişim yaratmıştır. Türkiye'dede 2013 yılından itibaren Türk Ticaret Kanunu'nun yürürlüğe girmesiyle birliktemuhasebe standartları uygulamaya başlanmıştır. Uyumlaştırma çalışmaları sonucuortaya çıkan muhasebe uygulamaları ile mevcut muhasebe uygulamaları arasındafarklılıklar olmaktadır. Meslek adaylarının bu farklılıklar hakkında, okul dönemindebilinçlendirilmesi gerekmektedir.Bu çalışma muhasebe eğitimi veren bölüm ve programlarda öğrenim görenöğrencilerin Türkiye Muhasebe Standartları hakkındaki bilgi ve algı düzeyindekifarklılıkları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda,muhasebe mesleğini mezuniyetten sonra icra etmek isteyen öğrencilerle, muhasebemesleğini icra etmeyi düşünmeyen öğrenciler arasında, muhasebe mesleğine ilgisidüşük olan öğrenciler ile muhasebe mesleğine ilgi düzeyi yüksek olan öğrenciler, staj veiş tecrübesi olan öğrencilerle, staj ve iş tecrübesi olmayan öğrenciler arasında, ikincisınıf öğrencileri ile son sınıf öğrencileri arasında muhasebe standartlarını algılamalarıbakımından anlamlı farklar ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkiye muhasebe standartları, Uluslararası muhasebe ve finansalraporlama standardı, Muhasebe eğitimi, TMS/TFRS eğitimi, TMS/TFRS farkındalığı. Firms have turned to international investments in consequence of rapid improvement ofglobalization and information technologies. The firms which invest to differentcountries, have had to prepare financial statement according to both accountingapplication of the countries which they invest and accounting application of their owncountries. Therefore, many countries in the world have entered to convergence tendencywith international accounting standards, accounting applications so that their financialstatement to be clear, lucent, confidental and analogous, appropriate, understandable. InTurkey, according to Turkish code of commerce as per 01.01.2013, all firms theiraccounting records and financial statements which they prepare according to theserecords, education of both members of profession and our students who think professingaccountig job, have importance for correct applicability of accounting standarts whichare prepared on the basis of Turkish Accounting/Financial Rapording. InternationalAccounting standards are completely different from available applications and in aconstantly evolving structure. How General Communigue on Accounting SystemApplication and Uniform Accounting plan revolutionised the whole accounting systemtraining and literature, these standards' application has created a change like this.Accounting standards have been gotten off the ground within inuring to the benefit ofTurkish code of commerce in Turkey since 2013, to. There are diffirences betweenaccounting applications which occurs in conseguence of harmonization studies andavailable accounting applications. It is necessary to raise awareness the candidates ofprofession about these differences in scholl term.This study has been done to reveal the differences on information and perception levelof the students who study in department and program of accounting training aboutTurkish Accounting Standards. In canseguence of the research, meaningful differenceshave occured about perception for accounting standards between the students who wantto profess accounting job after graduation and the students who are less relevant and thestudents who are more relevant for accounting job, the students who have internship andjob experience, between the sophomeres and final year students.Key words: Turkish accounting standards, International accounting and financialraporting standard, Accounting training, TMS/TFRS training, TMS/TFRS awareness.
Collections