Ertuğrul Sancağı`nda demiryolu inşa faaliyetleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demiryolları XIX. Yüzyıl ile birlikte Dünya tarihinde adından sıkça söz ettiren bir buluş olmuştur. 1825 tarihinde George Stephenson'un buluşu ile modern demiryolunun ilk adımı atılmıştır. Demiryollarının Dünyada bir ihtiyaç haline gelmesinin en önemli nedeni Sanayi İnkılâbıdır. Bilindiği üzere Sanayi İnkılâbı ile birlikte üretim faaliyetlerinde bulunan devletlerin ham madde ve iş gücü ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda Demiryolu gibi bir ulaşım aracını dünyanın en uzak bölgesine ulaştırarak ham madde ve işgücü ihtiyaçları karşılanmıştır. Özellikle üretilen malları satmak için yeni pazar imkânı doğmuştur.Osmanlı Devleti'nin Demiryolu ile ilk tanışması 1856 yılında Kahire-İskenderiye hattının işletmeye açılması ile gerçekleşmiştir. Devlet, ilerleyen süreçte Demiryolu yapımına önem vermiş ve bu bağlamda Rumeli Demiryolu, Hicaz Demiryolu, Anadolu-Bağdat Demiryolu gibi pek çok demiryolunun inşasını başlatmıştır. Demiryollarını inşa edecek yabancı firmanın bizatihi Almanlar olmasına özen gösterilmiş zira buna sebep olarak II. Abdülhamid'in İngiliz ve Fransızlara güvenmediği ileri sürülmüştür.Nitekim demiryolunun inşası ile birlikte pek çok Osmanlı köy, kasaba ve yerleşim birimlerinde iktisadi ve sosyal hayatın canlandığı, üretimin arttığı görülmüştür. Özellikle inşa edilen Anadolu-Bağdat Demiryolu'nun Ertuğrul Sancağı sınırları dâhilinde olan Mekece-Çukurhisar arası Demiryolu inşası ve İşletmeciliği bölgede yaşamı her açıdan olumlu biçimde etkilemiştir. Özellikle Ertuğrul Sancağı'nda istihdam artmış, üretilen mallar demiryolu aracılığı ile İstanbul'a gönderilmiştir. Bu durum bölge insanlarının iktisadi olarak kalkınmasına yardımcı olmuştur. Bahsi geçen yörede bu denli bir gelişimin yaşanmasının en mühim nedeni Bilecik'in Anadolu-Bağdat Demiryolunun iki mühim güzergâhı olan İstanbul ve Ankara'yı birbirine bağlayan bir kesişim noktasında olması sebebiyledir. Railways were an invention that made its name frequently in the history of the World during the 19th century. The first step of modern railway was taken with the invention of George Stephenson in 1825. The most important reason why railways have become a need in the world is the Industrial Revolution. As it is known that the raw materials and labor which the states need that have been engaged in production activities have emerged with the Industrial Revolution. In this context, by transporting a transportation vehicle such as Railway to the farthest region of the world, raw material and labor needs were met. In particular, a new market opportunity has emerged to sell manufactured goods.On the other hand, the first acquaintance of the Ottoman Empire with the railway was appeared in 1856 with the opening of the Cairo-Alexandria line. The State attached importance to the construction of railways and initiated the construction of many railways such as Rumeli Railway, Hejaz Railway, Anatolia-Baghdad Railway. The foreign company that will build the railways has been taken care of by the Germans because it was caused by the Abdulhamid II was not trusted in the British and the French.In fact, with the construction of the railroad in many Ottoman villages, towns and settlements, economic and social life has been revived, production has increased. Inonu railway construction and management of the region in every aspect positively affected the life in terms of employment. Bilecik is located at an intersection point that connects Istanbul and Ankara, the two important routes of the Anatolian-Baghdad Railway.
Collections