Demiryolu tünellerinde güvenlik tünellerinin dizaynı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Yüksek Hızlı Demiryolu Tünellerinde olası risk, tehlike ve kazalara karşı Uluslararası Demiryolları Birliği (UIC) tarafından önerilen güvenlik tedbirleri anlatılarak, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Güzergahı tünellerinde yapılmakta olan Güvenlik (Kaçış) Tünelleri incelenmiştir.Çalışma alanı olarak Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı Km: 232+031-236+031 arasında bulunan 3255 metre uzunluğundaki T35 tüneline yapılmakta olan T35-GT2 güvenlik tüneli seçilmiştir. T35-GT2 tüneli 224 metre uzunluğunda ve %6 eğimlidir. Güvenlik Tünel kesiti TCDD tarafından acil durumlarda Ambulans ve İtfaiye geçişlerini de sağlamak amacıyla 5 metre yükseklik, 4,5 metre genişlik olacak şekilde belirlenmiştir. Tünel Jeolojik modelini oluşturmak amacıyla 2 adet sondaj kuyusu açılmış olup, bu sondajlardan alınan karotlar ve laboratuvar deneyleri ile kaya parametreleri belirlenmiştir. Belirlenen bu parametrelere göre tünel 3 bölgeye ayrılmış ve her bir bölge için öngörülen destek sistemlerinin performansları Phase2 V8.014 bilgisayar programı ile irdelenmiştir. Bu çalışmanın sonucunda süreksizlik etkisinin olmadığı ya da az olduğu kaya koşullarının sayısal analizler ile öngörülebilir olduğu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte süreksizliklerin sondaj ve yüzey gözlemleri ile belirlenemediği durumlarda tünelin sayısal analiz ile öngörülmesinde eksik verilerden dolayı sorunlar yaşandığı görülmüştür. Dolayısıyla tünel imalat çalışmaları sırasında öngörülen saha verilerinin sık sık kontrol edilmesinin ve gerekli olması durumunda destekleme sisteminin yeniden belirlenmesinin önemli olduğu görülmüştür. In this study, the security escape tunnels being constructed in tunnels located on Ankara-Istanbul High Speed Train Route were examined being explained the security measures suggested by the International Railway Association against possible risks, hazards and accidents in High Speed Railway Tunnels.The Security Tunnel T-35-GT2 was selected as the study subject, which is being constructed in 3255 meter long Tunnel T35 located on Ankara-Istanbul High Speed Train Line Km: 232+031-236+031. The Safety Tunnel T35-GT2 which is 224 meter long and %6 sloped, The Safety Tunnel section was determined as 5 meter high and 4,5 meter wide by TCDD in order to ensure the ambulance and fire brigade transition in any emergency situation. In order to set the tunnel geological model, two boreholes were drilled and with the cores and the laboratory tests taken from these boreholes, rock parameters were determined. According to these parameters, the tunnel is divided into 3 regions and the performances of the support systems for each zone are examined with the Phase2 V8.014 computer program.At the conclusion of this study, it is appeared that the rock conditions with a slight or no effect of discontinuity can be estimated by using numerical analysis while in case that the discontinuities couldn't be estimated by drilling and surface observations, some problems caused by deficient data were encountered in the estimation done being used numerical analysis. Thus it is obviously seen that the importance of checking the field data frequently which was estimated during the tunnel construction and revising of the support system, in case of a necessity.
Collections