Adi diferansiyel denklemler öğretimindeki yaklaşımlar ve öğretim elemanı görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı ülkemizde üniversitelerde lisans ve yüksek lisans düzeyinde görülen adi diferansiyel denklemlerin öğretiminde kullanılan yaklaşımları ve öğrencilerin bu derslerde yaşadıkları zorlukları öğretim elemanlarının görüşlerine dayalı olarak incelemektir. Araştırmanın katılımcıları on farklı devlet üniversitesinin fen, fen-edebiyat, mühendislik ve eğitim fakültelerinde adi diferansiyel denklemler dersini yürüten ya da yürütmüş olan 18 öğretim elemanından oluşmaktadır. Çalışmanın verileri yazılı görüş formu ile toplanmıştır. Yazılı görüş formundan elde edilen veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Öğretim elemanlarının neredeyse tamamının analitik yaklaşımı kullandıkları, derslerinde işlemsel soru tiplerini tercih ettikleri, bir kısmının bilgisayar programı kullandıkları görülmüştür. Buna göre ülkemizde bu sahada kullanılan yaklaşımın analitik yaklaşım olduğu söylenebilir. Öğretim elemanları, diferansiyel denklemler derslerinde öğrencilerin zorluk çekmesinin temel nedeni olarak diferansiyel denklemler için gerekli olan türev, diferansiyel, integral gibi ön koşul olan matematiksel kavramlardaki bilgi eksikliğini belirtmişlerdir. Türev ve integral konu bilgilerinin eksik oluşu nedeniyle öğrencilerin diferansiyel denklemler dersi için hazır bulunuşluk düzeyinin yeterli olmadığı sonucu çıkarılmıştır. The aim if this thesis is to examine the approaches used in the teaching of ordinary differential equations undergraduate and graduate level in universities in Turkey and the difficulties experienced by students in these courses based onthe views of the instructors. The participants of the study consisted of 18 faculty members who have been or have conducted ordinary differential equations courses in the faculties of science, science-literature, engineering and education of ten different state universities. The data of the study was collected by a written opinion form. The data obtained from the written opinion form were analyzed descriptively. It was seen that almost all of the lecturers used analytical approach, preferred procedural questions in their courses and some of them used computer programs. Accordingly, it can be said that the approach used in this field in our country is analytical approach. The lecturers stated the lack of knowledge in mathematical concepts such as derivative, differential and integral which are necessary for differential equations as the main reason why students have difficulties in differential equations courses. It is concluded that the readiness level of the students for differential equations is not sufficient due to lack of knowledge of derivative and integral subjects.
Collections